Studenti s jinými obtížemi | Elsa ČVUT
Studenti s jinými obtížemi

STUDENT

Středisko ELSA poskytuje své služby studentům se specifickými potřebami po evidenci, především na začátku akademického roku, v odůvodněných případech v průběhu semestru, nejpozději však před začátkem zkouškového období.

Student při evidenci předloží jeden z uznatelných dokladů. Po určení jeho specifických potřeb, a zařazení do odpovídající kategorie studentů se specifickými potřebami, jsou stanovena servisní opatření, která zajišťují zpřístupnění studia. Následně je mezi studentem a Střediskem uzavřena dohoda upravující způsob zpřístupnění studia.

Kategorie dle typu postižení

  • Studenti se zrakovým postižením
  • Studenti se sluchovým postižením
  • Studenti s pohybovým postižením
  • Studenti se specifickou poruchou učení
  • Studenti s poruchou autistického spektra
  • Studenti s jinými obtížemi

  • Studenti s jinými obtížemi

    Student s jinými obtížemi (F)

    Student, kterému jiná psychická porucha či obtíže, včetně neautistických neurovývojových poruch, tj. narušených jazykových, řečových a jiných komunikačních schopností, nebo chronické somatické onemocnění objektivně brání standardním způsobem plnit studijní povinnosti.

    Mezi jiné obtíže se řadí:

    • porucha koncentrace pozornosti
      • ADHD
      • ADD
    • psychická porucha/onemocnění
      • úzkosti, deprese
      • migrény
      • obsedantně-kompulzivní porucha
      • panické ataky
      • sociální fobie
      • bipolární afektivní porucha
      • schizofrenie
      • mentální anorexie, bulimie
    • narušená komunikační schopnost
      • koktavost
      • dysfázie
      • dysartrie
      • mutismus
    • chronická somatická onemocnění
      • Crohnova choroba
      • diabetes
      • epilepsie
      • kataplexie
      • onkologická onemocnění
      • roztroušená skleróza

    Kromě časové kompenzace při skládání zkoušek a pomoci při prostorové orientaci mají tito studenti nárok na následující služby:

    Zpětná vazba studentky: "Osobně mi asi celkově nejvíce pomohlo to, že jsem věděla, že se na někoho můžu obrátit, když bude zle. Takže kolikrát nešlo ani o modifikace, ale o vědomí, že není tak zle, abych např. studium musela vzdávat." - Studentka MÚVS ČVUT