[Fanda] Firefox a JAWS

Pátek Leden 31 20:06:38 CET 2020

So správou doplnkov by nemal byť nejaký kritický problém, v menu
Nástroje / Doplnky je to pekne rozpísané. Už to nie je list ako kedysi,
ale je to po sekciách - Povolené, Zakázané atď. Každý doplnok má pod
sebov tlačítko, po ktorého aktivácii sa otvorí menu, v ktorom možno
robiť veci typu zakázať doplnok, odstrániť doplnok a pod.

Firefoxové upozornenia sa dajú ľahko čítať a vybavovať Jaws dotykovým
kurzorom, sú zvyčajne hneď ako prvé prvky na obrazovke. Predpokladám, že
objektová navigácia Nvda bude fungovať rovnako dobre.

Osobne Firefox nepoužívam, vždy bol pomalý a napriek rôznym deklaráciam
sa situácia ani po verzii 59 nezlepšila, s Jawsom mám pocit skôr naopak.

Preto používam primárne Chrome, ktorý je rýchlejší než ktorákoľvek
verzia Firefoxu, a prístupnostne je tiež v pohode. Pozor na ňom treba
dávať jedine na jeho špehúňske návyky, napriek tomu, že pravidelne mažem
históriu prezerania a cookies a donedávna som ho nemal spárovaný s
Google účtom, na aplikácie typu Messenger ma bez problémov prihlási,
hoci má zakázané zhromažďovať heslá. Podobne niektoré stránky mi
navrhuje napriek tomu, že mali byť už dávno zmazané.

Preto používam Firefox na citlivejšie záležitosti a Tor browser, ak
potrebujem anonymitu. V týchto situáciach sa ff stále veľmi hodí.

R.K.

Dňa 31. 1. 2020 o 10:20 svope napísal(a):