[Fanda] Office 365 a nvda

Peter Vágner pvagner na pvagner.tk
Čtvrtek Leden 16 12:31:11 CET 2020

Pozdravujem,

My tiež v práci používame Office 365.

Väčšina z nás používa klasické desktopové aplikácie Microsoft Word, Microsoft Outlook, Microsoft Excel a pod.

Web https://portal.office.com odkiaľ sa spúšťajú online verzie aplikácií balíka Office je ale tiež pomerne dobre prístupný.

Stručne k Outlooku online.
* V zoznamoch a stromových zoznamoch sa najlepšie pracuje v režime zamerania (focus mode), fungujú kurzorové klávesy.
* Panely nástrojov fungujú tak, že medzi skupinami prechádzame skratkami tab alebo shift+tab, medzi tlačidlami v tej istej skupine ľavou a pravou šípkou.
* automatické dopĺňanie napr. Emailových adries funguje tak, že napíšete časť, šípkami vyberiete zo zoznamu a potvrdíte enterom.
* Navigácia v kalendármi funguje všetkými smermi, teda používajú sa všetky 4 kurzorové klávesy. Toto niekedy blbne a môže sa stať že nie vždy čítač správne prečíta zameranú položku.
* Pri vkladaní udalostí všetko funguje štandardne tab a shift+tab, tiež automatické dopĺňanie, kde to má zmysel + panel nástrojov.
* Text správy je vhodné čítať v režime prehliadania (browse mode), veľmi často je potrebné si toto ustrážiť a prepnúť stlačením NVDA+medzerník.

K pošte Office 365 je možné sa bežne pripojiť aj bežnými poštovými klientami napr Thunderbird.
Na vašom mieste by som to zvážil od toho, ako veľmi budete s kolegami využívať vlastnosti integrované v aplikáciách od Microsoft teda už spomínaný kalendár, sharepoint, Microsoft Teams (čo je mimochodom electron aplikácia podobne ako Skype) a pod.
Inými slovami na základné vlastnosti súvisiace s poštou poslúži ktorýkoľvek emailový klient, ktorého ste zvyknutý používať.
Ak chcete viac, ostáva vám trošku sa rozhliadnuť a učiť sa nové prostredie ak ste doteraz s online aplikáciami Office 365 nerobili.
No inak outlook pre android aj IOS je zdarma a je tiež dobre prístupný.