[Fanda] Keyjutsu 1.2.1, podpora pre 32-bitové systémy, Tolk aj nový Assembler

Čtvrtek Únor 20 01:49:47 CET 2020

Ahojte,

práve v tejto chvíli resp. kúsok pred touto chvíľou, alebo krátko pred
touto chvíľou, vyšla nová verzia Keyjutsu, 1.2.1.

Prináša niekoľko celkom podstatných zmien, i keď nárast v číslovaní je
nepatrný. Jednak prináša podporu pre 32 aj 64 bitové systémy súčasne,
čím napráva nedostatok predchádzajúcej verzie, a vďaka čomu má číselné
označenie aké má.

Taktiež však obsahuje úplne nový Assembler, ktorý som prepísal do C#.
Ukázalo sa to byť nevyhnutné, nakoľko napriek tomu, že som spravil
32-bitovú verziu match_libu, a tým pádom Keyjutsu technicky mohol bežať
na 32-bitových systémoch, bolo to k ničomu, keď assembler bol 64-bitový.
No a keďže pre skompilovanie 32-bitového assembleru by som musel
nainštalovať 32-bitový Python, ktorý by mi rozbil 64-bitový Python,
takže by som následne musel oba Pythony nejak rozmotať a použiť ten
správny plus to ešte celé zabaliť, a nejak rozlíšiť, na akom počítači to
používateľ vlastne spúšťa, tak mi prišlo jednoduchšie to celé prepísať
do C#, čo už teraz, keď som vedel, čo to má obsahovať a ako to má
fungovať nebol až taký problém. Výsledkom je Assembler, ktorý beží na
oboch architektúrach, je vyše 1000 krát menší (z 19 MB balíka je 16 kB
programček), je rýchlejší vďaka clr a tiež praktickejší vďaka faktu, že
sa jedná o jeden súbor, a nie celý priečinok.

Do základnej výbavy som pridal tiež knižnicu Tolk, slúžiacu na hovorenie
cez čítače obrazovky, spolu s primitívnym wrapperom, ktorý obsahuje
momentálne až jednu funkciu - Speak, ktorej prvý parameter je text na
povedanie a druhý interrupt, predvolene true, či sa má prerušiť práve
hovorené alebo nie.

Vylepšenia sa dočkali tiež Markdown skripty, ktoré ponovom fungujú v
akomkoľvek políčku, a možno ich tak použiť v rôznych editoroch typu
Notepad++, opravený bol foc skript, ktorý mal problémy s otváraním
priečinkov obsahujúcich v adrese medzeru (hoci sa mi to nejak nezdá, že
by to predtým nešlo, ale ok), no a pribudli ešte skripty ke a kd, pre
dynamickú editáciu a mazanie sekvencií, keď už existuje kn.

Urobil som tiež nejaké drobné zmeny v dokumentácii, aktualizoval som
changelog.

urobil som taktiež anglickú verziu keyjutsu, ktorá je už viacmenej
hotová, chýbajú len nejaké drobnosti. Je celkom vtipné, že mám teraz
pocit, že je anglický návod lepší než ten slovenský, ale nevadí. V tejto
chvíli ju však ešte nezverejňujem, jednak musím zistiť, čo spraví
Polylang po pridaní prekladu s českými prehliadačmi, a taktiež sa
chystám na niekoľko dní preč, pričom mi je jasné, že budú Američania po
zverejnení ako zvyčajne mimo, takže s tým ešte počkám, aby som im mohol
robiť chatovaciu dokumentáciu.

Slovenskú Aktualizáciu by vám už mal ponúkať assembler, prípadne si ju
môžete stiahnuť zo stránky. Pozn. Nový assembler len pre informáciu pri
aktualizácii nerobí zvuk, lebo som tam ako obyčajne zabudol dať tú
warning ikonu, tak len aby vás to neprekvapilo pri ďalšej verzii, tá by
to potom mala už opraviť.

Enjoy

R.K.