[Fanda] Je možná instalace Windows 10 poslepu?

Karel Hrubeš hrubes na braillnet.cz
Úterý Únor 18 01:40:21 CET 2020

Ahoj Radku, zdravím i ostatní členy konference.
Jasně, já jsem uvedl moje zkušenosti, bohužel proti některým na netu uvedeným tezím byly naopak ty moje stoprocentně úspěšné. Je fakt, že jsem se musel systémům věnovat pořádně i před jejich aktualizací, to víš, že jsme vše nejprve aktualizovali, zálohovali, kontrolovali kompatibilitu s Win10, případně pořídili aktuální verze zejména speciálních programů, tak aby běhaly na Win10, . Ale fakt to zatím nebylo potřeba, čímž neříkám že by se zálohovat nemělo, to stejně uděláme vždy, ale zatím (i když slovo "zatím" dle mého léčitele neexistuje) jsme ty zálohy prostě nepotřebovali. NO aspoň jsme je jednou udělali a nedopadli jsme jako já tehdy týden před odevzdáním mé bakalářské práce, kdy mi těsně před jejím tiskem děti od kámošů odpálili harddisk, na kterém , a jediném jsem měl skoro celou napsanou práci o 104 stranách včetně dalších zdrojových materiálů. Tak to jenom pro pobavení ostatních... Tehdy bych býval byl bez ochoty mého skvělého vedoucího práce, který byl v té době rektor univerzity,  úplně v pr... No posunul mi termín odevzdání mé bakalářské práce podle mé aktuální potřeby, mohl jsem ji tedy odevzdat o 3 týdny po termínu, takovou dobu mi trvalo opětovné sehnání materiálů a následné sepsání těch celkem 104 stránek...
A abych to ještě přiblížil naší problematice, jestli jsem to tedy již nepsal dříve, tehdy v tom roce 1997/1998 jsem psal bakalářskou práci na téma "Mobilní přístup k informacím". Před svým vedoucím jsem se zmínil, zda bych mohl zahrnout i problematiku přístupu k informacím zrakově postižených v té době, uvažoval jsem, že dám 4 5 stránek o této problematice , nakonec i tehdy v roce 1998 to zabralo 25 stránek mé bakalářské práce.. Tak to jenom pro možné pobavení...
V mé reakci šlo o reagování na dle mého názoru "bezprecedentní "vyžadování nové čisté instalaceWin10, která dle mých všech dosavadních praktických zkušeností byla s jakýmkoliv odečítačem prostě nemožná.
Beru to skutečně z pohledu zrakově postiženého uživatele, kdy jsem sám dělal uvedené aktualizace, moje zkušenost je prostě taková, jakou jsem napsal dříve a výše. Čímž zároveň nevylučuji, že to prostě možné je.
Zároveň se omlouvám za možná ostřejší tón mého předešlého příspěvku, prostě mi to ale dle mých osobních zkušeností při aktualizacích systému na Win10 nedalo, aby nebyli někteří uživatelé, kteří potřebují aktualizovat na WIN10, zbytečně vystrašeni.
Konečně návod, jak postupovat, jsem tam také napsal, kontaktujte dodavatele či Tyflocentrum ve Vašem kraji. .
Tolik pro tuto noc, jdu spát, zítra, vlastně dneska musím zase do zaměstnání (to si nestěžuji, naopak jsem rád...)
Přeji příjemné dny. Zdraví Karel Hrubeš.

 -----Original Message-----
From: Fanda <fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz> On Behalf Of "Radek Žalud, DiS."
Sent: Tuesday, February 18, 2020 12:30 AM
To: fanda na elsa.cvut.cz
Subject: Re: [Fanda] Je možná instalace Windows 10 poslepu?

Nazdar Karle.
Tak vidíš, já mám zcela opačné zkušenosti a myslím, že těch počítačů jsem taky nainstaloval už docela dost. Ono taky z pravidla  záleží na tom, v jakém stavu byl původní systém.
Faktem sice je, že po předchozích zkušenostech už nelaboruji a rovnou dělám čisté instalace, takže je možné, že už to konečně Mrkvosoft dotáhnul a konečně Upgrade funguje tak, jak má a problémy to nedělá. Ale dost bych se tomu divil. Ale kéž by tomu tak bylo. Nu ono taky každá mašina se chová trochu odlišně, takže jednoznačně to podle mě opravdu říct nelze.