[Fanda] Dotaz k nové verzi nvda

Ondrej Rosík ondrej.rosik na gmail.com
Úterý Únor 11 18:38:18 CET 2020

Pozdravujem,

pokúsim sa na všetko postupne reagovať:
1) Horšia odozva: Ak sa odozva NVDA zlepšila po zakázaní doplnkov,
zjavne nejaký doplnok spôsobuje problémy. Tipujem to na OKO NVDA. Obávam
sa, že tento doplnok nie je kompatibilný s Python 3. Začal by som tým,
že by som postupne zakazoval doplnky a tak odhalil vinníka. Ja som
skúšal na mojom počítači eSpeak a onecore, odozva je normálna,
nezhoršila sa oproti starším verziám NVDA. Skúsim ešte nejaké sapi5
pozháňať a uvidíme.

2) Chyba aplikačného modulu IE: Opäť toto nedokážem u seba
zreprodukovať. Dokázali by ste mi poslať log NVDA, aby som sa na to
pozrel? Nevyriešilo sa to zakázaním doplnkov? Skúste ešte preistotu z
menu nástroje nvda spustiť opravný nástroj COM.

3) Nekompatibilné doplnky: Postupne sa pracuje na nových verziách
doplnkov. Pozrite si stránku https://addons.nvda-project.org a skúste
pozieť, či je doplnok už prerobený na python3. Presnejšie je to uvedené
tu https://addons.nvda-project.org/addons/nvdapy3.sk.html Napríklad
doplnok pre Winamp je už prerobený pre nové NVDA, stačí len nanovo
nainštalovať z adresy
https://addons.nvda-project.org/addons/extendedWinamp.sk.html hoci  je
pravda, že autor neaktualizoval stránku a odkaz vraj smeruje na verziu
1.1. Po nainštalovaní ale zistíte, že je to verzia 1.2. Aktualizačný
nástroj pre doplnky v tomto tiež môže pomôcť. Nájdete ho tu
https://addons.nvda-project.org/addons/addonUpdater.sk.html

4) Eliška pre NVDA ako doplnok skutočne existuje, pozri tu
http://www.acapela-nvda.com/get-your-download-here-v1-6/
Samozrejme zadarmo to nie je, podrobnosti sú tu
http://www.acapela-nvda.com/buy/

Dňa 11. 2. 2020 o 15:59 radek.stipcak na tiscali.cz napísal(a):