[Fanda] Keyjutsu tip

Pondělí Únor 10 22:04:25 CET 2020

Ahojte do druhice,

rozhodol som sa dať toto do samostatného vlákna, nakoľko to s
predchádzajúcim v podstate nesúvisí a týka sa všetkých verzií Keyjutsu.

O čo sa jedná, obdržal som pred časom otázku, ako vyriešiť situáciu, ak
potrebujeme, aby sme mali možnosť aktivovať sekvenciu klávesov, rovnako
ako sekvencie, ktoré z nej vychádzajú.

Uveďme si to na zjednodušenom príklade, majme priečinok Hudba, v ňom
priečinok Two Steps from hell, a v ňom albumy tejto skupiny. Keďže je
TSfH najlepšia skupina na svete, chceme sa k jej albumom rýchlo dostať,
a to konkrétne k albumom Battlecry, unleashed, Invincible, Archangel a
Nemesys, ktoré sa nám páčia najviac.

Vytvoríme si preto sekvencie phtb, phtu, phti, phta a phtn, aby sme sa k
nim vedeli rýchlo dostať.

Lenže... Two Steps from hell má všetky albumy super, a tak si z času na
čas chceme vypočuť aj ostatné z nich. nemôžeme však vytvoriť sekvencie
na všetky, lebo napr. na íčku koliduje geniálny album Invincible s
ďalším geniálnym albumom Illumina, ktorý obsahuje geniálnu skladbu
Could've been od Thomasa Bergersena, ktorá je v určitých situáciach
veľmi príhodná.

Nepotrebujeme priamy prístup, nakoľko chceme normálne počuť hlavne tie
top albumy, ale ak chceme skôr chuťovky, mali by byť tiež po ruke.

ideálnym riešením by bolo môcť použiť sekvenciu pht, ktorá by nás hodila
do koreňového priečinka Two Steps from hell, odkiaľ by už všetko bolo na
dve kliknutia.

Lenže, ako vieme, v takom prípade by nebolo možné použiť ďalšie
sekvencie za téčkom, nakoľko by sa vždy aktivovala táto jedna.

ja som svojho času odporúčal riešiť to špeciálnym písmenom, napr. r ako
root, ktoré by znamenalo navigáciu do koreňa zložky.

Pri vývoji Keyjutsu 1.2 som si ale uvedomil, keď som chcel pridať
podporu ukončovania medzerníkom práve pre tieto prípady, že to vlastne
nie je nutné, lebo aj medzera je vlastne normálny znak.

Takže záver, ako sekvenciu môžete použiť pht , ktorá vás dostane do
koreňovej zložky, zatiaľ čo phtb, phtu a pod. budú viesť na jednotlivé
albumy, bez vzájomných kolízii.

Toľko k tipu, prišiel mi celkom zaujímavý, tak som si povedal, že ho dám
aj sem.

R.K.