[Fanda] Keyjutsu 1.1

Pondělí Únor 3 17:41:45 CET 2020

Ahojte,

Tak na základe obdržaných podnetov a mojich vlastných plánov dnes
oficiálne vychádza Keyjutsu 1.1. Jeho existenciu by vám už mal hlásiť
assembler s možnosťou navštíviť jeho domovskú stránku, odkiaľ si novú
verziu môžete stiahnuť.

Keďže sú zmeny celkom slušne rozprestreté - zasahujú ako assembler, tak
aj autoexec a functions sekciu, vydávam zatiaľ všetko pohromade, pričom
je na vás, ak ste si upravovali niektorý zo skriptov v základnej výbave,
aby ste kolízie patrične poriešili. Žiaľ mi ešte nenapadol lepší spôsob,
ktorý by sa mi chcelo programovať, takže toto budem musieť do budúcna
ešte premyslieť.

K aktualizácii samotnej, udialo sa v zásade niekoľko vecí, ktorých súhrn
mimochodom nájdete aj v changelogu:

* za autoexec sekciu sa ponovom automaticky pridáva return. Ak chcete
preto definovať nejaké labely napr. pre SetTimer, môžete tak urobiť v
sekcii functions, a budete mať istotu, že sa nespustia samovoľne na
začiatku skriptu.

* bol pridaný samoreštartovací mechanizmus, ktorý reštartuje keyjutsu v
prípade, že bol nejaký čítač obrazovky spustený až po Autohotkey.
Nemusíte mať tak už obavy používať ctrl + K vo webových prehliadačoch,
ja sám som zistil, že hoci existovala sekvencia KR, automaticky som na
webe už začínal vyskakovať z okna, keď som niečo potreboval, čo je
zbytočné zdržanie. Ponovom už toto vôbec nemusíte riešiť, len budete po
zapnutí čítača počuť vždy pípnutie AHK na znamenie, že sa reštartoval.
Interval kontroly som nastavil zatiaľ na 10 sekúnd. príde mi to ako dosť
krátko na to, aby sa pokryla aj dynamická práca, ale dosť dlho na to,
aby sa to nerobilo zbytočne často. Nejaký nepriestrelný dôvod však na to
neexistuje, som preto otvorený návrhom na iné časy, ak by ste mali,
prípadne si túto hodnotu môžete upraviť samy v ScreenreadersCheck,
sekcia autoexec.

Zatiaľ sú podporované len čítače Jaws a nvda, ďalšie si však môžete
ľahko dorobiť alebo mi napísať, keby ste nevedeli ako, a ja ich pridám.

* Pribudla možnosť konfigurovať assembler cez assembler_config.yaml.
Zatiaľ sú podporované zapínanie a vypínanie kontroly aktualizácií a
nastavenie použitej aktivačnej klávesovej skratky, ako tu zaznelo
viacero podnetov. Stačí tak tieto veci definovať raz, a budú vám tak
fungovať vždy, až kým ich nezmeníte.

Pozn. pre tých, čo by boli na pochybách, .yaml súbory môžete otvárať cez
poznámkový blok, napríklad sekvenciou F, O, N. Yaml je formát podobný
xml alebo json, ktorý umožňuje definovať objekty, alebo v tomto prípade
nastavenia. Jednotlivé možnosti aj s možnými hodnotami sú popísané v
dokumentácii.

pozn. 2 aby som sa vyhol potrebe inštalácie zbytočných závislostí,
parsujem yaml v assembleri ručne. Funguje to celkom dobre, len majte na
pamäti, že to nie je plnohodnotný parser s plnohodnotnou chybovou
toleranciou. Teda po slovenski, ak niečo pokazíte, je to vaša vina.

* Pípnutie pri reštarte Keyjutsu bolo vytiahnuté z assemblera do
autoexec skriptu. chvíľu som zvažoval tento krok, napokon som usúdil, že
bude najlepšie, ak bude mať používateľ plnú kontrolu nad týmto prvkom.
Môžete si tak nastaviť inú výšku tónu, iný spôsob oznamovania alebo ho
kompletne vypnúť, je to len na vás. Výkričník je v názve preto, aby sa
táto akcia vykonala podľa možnosti prvá, ešte pred tým, než sa začne
inicializácia. Keby ste to chceli naopak, aby sa píplo až po úspešnej
inicializácii, môžte použiť písmeno z, alebo nejaký iný znak, ktorý
presunie skript v zozname nadol, aby ste dosiahli túto funkcionalitu.

* Bola aktualizovaná dokumentácia, rovnako ako changelog.

Dúfam, že som na nič nezabudol. V prípade akýchkoľvek otázok, podnetov
alebo chýb kľudne píšte, spätná väzba je vždy vítaná. Sám mám ešte pár
vecí, ktoré chcem implementovať, než bude myšlienka Keyjutsu kompletná,
teda je stále čas.

R.K.