[Fanda] Srovnání vývojových prostředí pro programování poslepu ve Windows

Pondělí Září 30 18:35:01 CEST 2019

Protestujem! VisualStudio na Windowse nemá konkurenciu, ako to, že je až
za Eclipse?

Eclipse je slimák naprogramovaný v Jave, ktorý berie 80% cpu len na
vlastný beh, má ťažko prístupný (nie úplne neprístupný) inštalátor a
predvolené prostredie toho zas tak veľa neponúka, hoci sa cez balíčky dá
kadečo doťahať, to je pravda.

Naproti tomu VisualStudio má kompletne prístupný inštalátor, má vstavanú
spoluprácu s Jawsom, na základe ktorej si navzájom rešpektujú klávesové
skratky a celé balíky nástrojov od takých samozrejmostí ako Git či
intelly sense, napovedajúci pri písaní, cez debuggery a vstavaný nuget
až po sql servery, podporu ručných T-SQL transakcií a mnoho mnoho
ďalšieho. Okrem toho sa ľahko už pri inštalácii dajú vybrať moduly
pridávajúce podporu pre vývoj multiplatformných Xamarin aplikácií v C#,
hier v C++ / C# & Unity či strojového učenia cez Python resp. myslím
dokonca podporujú Anakondu, ale nepamätám si to pravdupovediac, pre
prácu s Pythonom používam svoj Ride.

Celé rozhranie je naprogramované v C++ / C#, takže je responzívne a
prispôsobené pre Windows a celkovo IDE toľko nežerie, a to aj pri
robustnejších projektoch.

Veľa z funkcionalít VisualStudia sa dá pochopiteľne dosiahnuť aj v
Eclipse, chce to ale trocha tweakovania, práve používateľský konfort
bola jedna z vecí, kde toto IDE veľmi zaostávalo. Nikdy sa mi nepodarilo
vysvetliť mu, ako má skompilovať C++ zdroják, nejak sa nechytal, vo
VisualStudiu to nebol žiadny problém.

Neviem, ako je na tom s prístupnosťou VisualStudio code, je to electron
aplikácia, vypli ste virtuálny kurzor? Netvrdím, že je alebo nie je
prístupná, neskúšal som, preto sa pýtam. V súčasnosti pracujem na vývoji
Ride pre VisualStudio a uvažoval som aj o podpore VisualStudio code, ak
by bola možná, preto ma to zaujíma.

R.K.

Dňa 30. 9. 2019 o 16:15 Adam Samec napísal(a):