[Fanda] Záhadné skrytie okna V Cool edite a thunderbirde

ppartyka ppartyka na chello.cz
Čtvrtek Září 26 00:38:19 CEST 2019

Pro vzpamatování fokusu u Nvda používám přepínání mezi režimem obrazovky
(klávesa Nvda a num 7) a režimem objektu (Nvda a num 1). U režimu obrazovky
mohu najít a pohybovat se nejen v určitém vymezeném poli, který si Nvda
víceméně odhadne. Většinou právě z režimu obrazovky i u určitého programu,
který mám otevřený, najdu víc informací než u režimu objektu.

Tuto metodu bych proto použil i pro Cooledit verzi 1.2. Přes režim obrazovky
najdu co hledám a pak dám Nvda a num enter pro aktivaci nebo přenesení k
danému místu.

Ještě mne napadá, když fokus odskočí, tak stisknout přepínání mezi okny
systému (alt- tab). Když zahlásí "Cooledit", tak vím, že jsem v programu. Je
třeba přesně odzkoušet, odhaduji z toho, co se mně osvědčilo, když se takový
či podobný jev objevil.

Já taktéž používám Cooledit 1.2 a to z konkrétního důvodu. Tady si mohu
předefinovat a nadefinovat zkratky prakticky ke všem příkazům co program v
nabídce má. No a tak jsem si tohle překopal k obrazu svému, abych ovládání
měl takříkajíc pod rukou. Potom je taková práce s audiem svižná a přesná,
splní co potřebuji. Jedině že nemám ty desítky, abych to vyzkoušel. Ale
jedno vím. Cooleditu vadí vícejádrové procesory. Když jsem dal do
jednojádrového procesoru se sedmičkama, tak nebyl problém ani na sedmičkách.
Když jsem dal do vícejádrového, občas zablbne, že už daný příkaz vykonal a
diví se co od něj chci. Jako malé dítě, které si myslí, že něco udělalo,
protože mu to v jeho představě naskočilo jako udělané, ale už ho nezajímá
konkrétní výsledek. Takže můj návrh spočívá v tom, zda by se nedalo v
desítkách tomuto programu přikázat, resp. systému to nějak definovat, aby
jel Cooledit jen ve spolupráci s jedním jádrem procesoru. Pak by nemuselo
odskakovat ani fokus při volbě "paste".

P.S. Pro funkci "paste" je vhodnější se naučit používat schránky Cooleditu,
pastnout ne přímo soubor, ale audio ze schránky, kam ho nejprve zkopírujeme.
Protože se jedná o wav soubory, ke znehodnocení kvality souboru nedojde,
audio se překopíruje do vytvořeného souboru v pracovním adresáři a když ho
necháme zkopírovat až do konce, tak se spolehlivě nahraje.

Schránek je tam 5, nadefinované volby od autora ctrl-1 až ctrl-5, ctrl-6 je
taky schránka, ale jen na malinké soubory, protože využívá tady klasickou
Windows schránku.

P.P.