[Fanda] Prvý ČeskoSlovenský počítač so syntézou ľudského hlasu

ppartyka ppartyka na chello.cz
Pátek Září 20 03:50:27 CEST 2019

Pokud má význam manuál k danému hlasu, třeba čistě z dokumentárních důvodů a
pro účely archivu či jako studijní materiál pro pozdější studenty
informatiky, pokud ten manuál má určitý význam, je třeba dát na slepeckou
tiskárnu požadavek s dotazem, zda je možné tento manuál alespoň dát převést
do mp3. Pak už Michal nebude mít takovou smůlu. V opačném případě hrozí, že
manuál může být brzy úplně vyřazen z knižního fondu.

P.P.
----- Original Message -----
From: "Michal Jungmann" <jungmann na braillnet.cz>
To: <fanda na elsa.cvut.cz>
Sent: Thursday, September 19, 2019 8:09 PM
Subject: Re: [Fanda] Prvý ČeskoSlovenský počítač so syntézou ľudského hlasu

Dobré odpoledne,

hlas na YouTube videu z úvodního příspěvku podle mne odpovídá ukázce 05
Terminál (500,6 kB)
<http://www.blindfriendly.cz/hlasove-syntezy/mp3/05-terminal.mp3> z rovněž
již odkazované stránky http://www.blindfriendly.cz/hlasove-syntezy/. A
text, který hlas ve videu čte, je návod k nějakému odečítači obrazovky,
který na daném stroji zřejmě běžel.

Chtěl jsem ze zvědavosti zkusit porovnat klávesové zkratky z videa se
zkratkami odečítače Voice Echo, dodávaného na začátku devadesátých let s
řečovými kartami RCA/CS, ale uživatelskou příručku pro Voice Echo se mi
povedlo dohledat pouze jako audionahrávku na kazetě, půjčitelné v KTN,
takže mám(e) smůlu.

Hezký den.

Michal Jungmann