[Fanda] Prvý ČeskoSlovenský počítač so syntézou ľudského hlasu

Martin Beran jazzeman na seznam.cz
Čtvrtek Září 19 12:51:17 CEST 2019

Ahoj,
video mi připomnělo okamžiky, kdy jsem se někdy v roce 1990 či podobném
úplně poprvé setkal s počítačem.
Bylo to na základní škole a ta barva hlasu byla velmi podobná, ne-li stejná.
Tehdy jsem byl naprostý laik, jen se pamatuji, že k PC byla skutečně
připojená jakási krabice s potenciometrem a možná ještě dalšími
ovladači, přes niž to mluvilo.
Detaily si již vůbec nepamatuji, jen vím, že tam běželo jakési prostředí
Edlin či jak se to jmenovalo, ani již nevím, byl-li to jen nějaký editor
či co, je to již 30 let a já se pak potkal s ještě DOSovským počítačem
až asi za 6 let.

Martin.