[Fanda] prieskum - oblubene hlasy

Sobota Září 7 03:01:26 CEST 2019

1. Kubo (Rosasoft). Na našom trhu je jednoznačne jednotkou - espeak je
príliš nevýrazný, Speechtech hlasy pomalé, Mojža zas nepodporuje sapi 5,
Vocalizer je kapitola sama o sebe, no a ďalšie hlasy typu festival sú na
môj vkus... trochu podivné.

2. Vocalizer Laura. Paradoxne má tento hlas celkom prijatelnú farbu,
ďaleko lepšiu než určité hlasové indivíduá, je však strašne nespoľahlivý
pokiaľ ide o zásadu čítaj ako vidíš. Namiesto toho Laura číta text, ako
sa jej páči, čo znemožňuje spätnú zásadu píš ako počuješ, ktorá je
veľkou výhodou našich jazykov a umožňuje nám slepcom pomerne presne
zrekonštruovať zapísaný text len za pomoci hlasu, bez potreby prechádzať
ho znak po znaku. čo ale pri laure nejde, lebo si text pomení podľa
seba, a tak je ťažké presne odhadnúť jeho pôvodnú podobu.

3. Opäť Kubo.

R.K.

Dňa 6. 9. 2019 o 15:50 Johny Krekan napísal(a):