[Fanda] Porovnanie archívnych zložiek

Adam Samec adam.samec na gmail.com
Úterý Září 3 21:59:06 CEST 2019

Dobrý večer, pane Kiss,

mohu doporučit aplikaci Anti-Twin, která je naprosto přístupná, je zdarma, v češtině  a plní přesně ten účel, který potřebujete. Stáhnete ji na následujícím odkazu. K dispozici je verze s instalátorem i přenosná verze, kterou lze přímo spustit.
http://www.joerg-rosenthal.com/en/antitwin/download.html

Aplikace je celkem jednoduchá, ale i přesto možná, stejně jako já, budete muset nahlédnout do tohoto jejího manuálu na webu <http://www.joerg-rosenthal.com/en/antitwin/guide.html>, hlavně pro zjištění, jak označit duplicitní soubory pro odstranění. V kostce ale aplikace funguje následovně:
1. Duplicitní soubory lze vyhledávat buď v jedné zvolené složce, anebo můžete zvolit složky dvě a hledají se duplicity mezi těmito dvěma složkami. Mimochodem, jestli aplikace bude v angličtině a chcete ji přepnout do češtiny, tak to lze provést přes aplikační menu přes nabídku "Language".
2. Po zvolení jedné nebo dvojice složek si můžete zvolit, jestli se soubory mají porovnávat podle bajtové  shody, anebo se shoda má určit podle názvu a velikosti souboru, což je pochopitelně rychlejší. Lze také nastavit limit pro počet nalezených duplicit, ve výchozím nastavení je to 1000 souborů.
3. Tlačítkem "Vyhledat duplicitní soubory" respektive "Vyhledat soubory s totožným názvem" spustíte vyhledávání. Po dokončení vyhledávání budete přesunuti z karty "Spustit vyhledávání" na kartu "Výsledky vyhledávání".
4. Pokud chcete odstranit všechny nalezené duplicity, tak stiskněte tlačítko "Výběr podle složek". Otevře se dialog, v němž stiskněte tlačítko "Označit vše pro odstranění". Poté stiskněte tlačítko "Použít".
5. Nakonec spusťte odstranění duplicit tlačítkem "Odstranit označené soubory". Budete ještě dotázáni, zda chcete duplicitní soubory trvale přímo odstranit, zda je chcete přesunout jen do Koše, anebo zda je chcete přesunout do zvláštní složky aplikace Anti-Twin na místním disku. Dialog odsouhlasíte tlačítkem "Ano", jehož přesný název se liší podle toho, jakou volbu odstranění zvolíte. Pro začátek doporučuji zvolit volbu  přesunutí duplicit do Koše, abyste měli možnost podívat se, co tato aplikace napáchala a případně se mohli vrátit do původního stavu.

Jinak ale do budoucna bych zvážil, pokud už jste tak neučinil, zda než-li zálohovat takto ručně po celých složkách raději nepoužívat nějaké automatizované inkrementální zálohování, kterým se vyhnete vytváření duplicit. Windows 10 možnost inkrementálního zálohování nabízí jako součást systému, jmenuje se to Historie souborů. Výhody a nevýhody tohoto řešení a srovnání s jinými metodami zálohování rozebírá ve stručnosti například tento článek:
http://www.duben.org/software/windows/jak-resit-zalohovani-ve-windows-10

Automatické inkrementální zálohování, které je součástí systému, používám na Macu, kde je to ale oproti Windows o něco  vychytanější a jednodušší na nastavení, neboť je možné z takové zálohy velmi snadno obnovit i celý systém v jakémkoliv bodě v minulosti, takže to vlastně kombinuje výhody funkcí Historie souborů a bitové kopie, které jsou dostupné na Windows. Další výhodou na Macu je způsob, jakým jsou uchovávány starší zálohy. Na Macu se uchovávají hodinové zálohy za posledních dvacet čtyři hodin, denní zálohy za poslední měsíc a týdenní zálohy za všechny předchozí měsíce, kdežto na Windows  to uchovává zálohy v neměnném intervalu, tedy například každou hodinu či každý den, takže objem záloh rychle nabobtná. Na Macu se navíc nejposlednější změny automaticky ukládají i na místní disk, takže máte zálohu i v době, kdy nejste připojen ke svému externímu zálohovacímu disku. Možná byste ale na Windows také našel nějaký zálohovací  software třetí strany, který je důmyslnější než řešení, jenž je výchozí součástí Windows. .  .
S pozdravem
Adam Samec