[Fanda] AD BBS (bylo Re: Virtuální obrazovka u Eureky)

GP1 gp1 na nextra.sk
Středa Leden 30 09:31:43 CET 2019

Ahoj!
Aj nakonfigurovanie samotného modemu cez terminal bola zábava. Mal som v
robote modem, ktorý trpel sklerozou, tak som to musel robiť pri každom
vypnutí modemu.
Nakoniec som ho vyreklamoval a nový kus už pracoval v pohode.
Podobne sa konfigurovali aj iné zariadenia.
Peter

----- Pôvodná správa -----
Od: "Michal Jungmann" <jungmann na braillnet.cz>
Komu: <fanda na elsa.cvut.cz>
Odoslané: 30. januára 2019 9:14
Predmet: [Fanda] AD BBS (bylo Re: Virtuální obrazovka u Eureky)

> aj keď aj našinci sa neskôr pripájali Eurekou na bbs Braillnet,
> ale neviem si predstaviť, ako niečo také fungovalo, ak sa niekto z
> pamätníkov chce podeliť, kľudne môže

Připojování Eurekou musím přenechat jiným, co se práce s BBS obecně
týče, princip byl velice jednoduchý: V počítači se spustil terminálový
program – na PC se myslím používal převážně TELIX – s jehož pomocí se
počítač přes modem po běžné telefonní lince spojil s modem připojeným
k BBS, zde zadal své přihlašovací jméno a heslo a BBSka do počítače
poslala svou hlavní nabídku – textovou stránku, na které byly vypsané
funkce, které daná BBS nabízí, a čísla či písmena, jejichž odesláním
lze danou funkci zvolit. Pokud uživatel zvolil třeba čtení zpráv, na
další stránce dostal očíslovaný seznam došlých zpráv, po zadání čísla
zprávy se mu zobrazila daná zpráva atd. Žádné nabídky, ve kterých by
se listovalo šipkami, vždy textový seznam možností, na který se
reagovalo napsáním číslic, písmen, případně i delších slovních
příkazů.

Hezký a dlouhý popis práce s BBS, který napsal v roce 2005 pan
Peterka, je k dispozici na

https://www.zive.cz/clanky/historie-ceskeho-internetu-bbs-alias-bulletin-board-system/sc-3-a-125566/default.aspx

Akorát se v textu odvolává na snímky obrazovek, které jsou zde vloženy
jako obrázky, takže nejsou jednoduše přístupné. Ale obsahují text,
takže odvážnější čtenáři mohou zkusit OCR funkce svého odečítače. :-)

Aby nostalgie byla kompletní, přidávám i následující audio odkaz:

https://www.soundjay.com/communication/dial-up-modem-01.mp3

Zatím schválně bez dalšího komentáře. :-)

Hezký den.

Michal Jungmann