[Fanda] Virtuální obrazovka u Eureky

Úterý Leden 29 23:30:56 CET 2019

Virtuálna obrazovka má presne tú funkciu, ako ste ju sama opísala. Nemá
zmysel napr. v textovom procesore či záznamníku, ktoré z princípu
fungovania umožňujú pohyb po riadkoch textu, ale zoberte si napr. taký
překladač basicu, že hráte nejakú hru a potrebujete si prečítať, čo vám
Eureka už povedala. Napríklad taká hra Princ, kde je v hlásení kopu
čísel a údajov, prejdete do virtuálnej obrazovky a môžete si krok za
krokom prehliadať posledné hlásenia. Ešte väčší význam mala obrazovka v
pri komunikácii s vonkajším svetom, kde mohol človek cez telefónnu linku
využívať počiatky dnešného internetu, ale to sa dočítate len v
manuáloch, vo vtedajšom československu to boli neznáme veci využívané na
západe, aj keď aj našinci sa neskôr pripájali Eurekou na bbs Braillnet,
ale neviem si predstaviť, ako niečo také fungovalo, ak sa niekto z
pamätníkov chce podeliť, kľudne môže, sú to zaujímavé nostalgické spomienky.

Dňa 29. 1. 2019 22:44 Jaroslava Dvořáková  wrote / napísal(a):
> [...]
> možná budu vypadat jako blázen, ale kalkulačku nemám a na mobilu ji nepoužívám, nikdy jsem to nedělala. Stroj mám opět u pana Koče, prasklo mi péro pro pohyb válce. Zbývá mi tedy Eureka. Můžete namítnout, že počítač má taky kalkulačku, vím v Asistentovi, kdo máte Oko od Ace Designu. Nikdy jsem to však nedělala, neměla jsem potřebu. Ale ať se dostaneme k jádru věci. Na počítači jsem měla asi šest čísel a potřebovala jsem je sečíst. Udělala jsem to tedy tak, že jsem si na klín vzala Eureku, na braillském řádku jsem četla čísla a psala je do ní. Jelikož jsem psala pomalu, často jsem je zapomínala, na řádku jsem si je zkontrolovala, ale u Eureky ne. Ptám se: Je nějaká možnost u Eureky zkontrolovat, co jsem už napsala? Nikde jsem v kalkulátoru nenašla zopakovat, co jsem tam napsala, ale najednou jsem se ocitla ve virtuální obrazovce. Vůbec netuším, k čemu se využívá - pro některé píšu využívala? Vidíte, a
ni všechno neumím, ta doba jde rychle dopředu, ani se to nestačíme vše učit, zvláště, když to člověk nepotřebuje. Je nějaký příkaz pro Eureku, aby mi zopakovala, co už v kalkulátoru mám? Omlouvám se, koho to nezajímá, ať smaže. Já jsem to dělala to počítání takto, někdo byste to třeba dělal jinak. Nejraději počítám na stroji, ale teď ho nemám.