[Fanda] E-kniha z Alzy

Peter Vágner pvagner na pvagner.tk
Úterý Leden 29 21:32:08 CET 2019

Ahoj,

Naozaj je knižka, ktorú máš zašifrovaná cez DRM?

Existuje viacej DRM schém, v našich končinách je asi najpoužívanejšia
tzv. Adobe ADEPT. Takto šifrovali pred pár rokmi knižky napr. na
martinus.sk ale už niekoľko rokov to nerobia a predávajú len knižky z
watermarkom v texte. Teda akousi informáciou o tom, že ty si si tú
knižku kúpil, ak by si sa ju rozhodol zverejniť tam, kde to nie je veľmi
vhodné.

Ďalšie populárne schémy DRM pri šifrovaní elektronických knih sú napr.
Apple FairPlay, alebo aj Amazon má svoj spôsob v zariadeniach Kindle.

Neviem ako dnes, ale pred pár rokmi piráti dávali Adobe ADEPT riadne
zabrať. Fungovalo to podobne ako kedysi Windows Media DRM od Microsoftu,
že za určitých okolností bolo možné z inštalácii Adobe Digital Editions
získať kľúč publishera a knihy pomerne jednoducho DRM zbaviť.

Dokonca čo som kedysi experimentoval, zašlo to v tom čase tak ďaleko, že
existoval plugin do Calibre, ktorému stačilo nastaviť cestu ku kľúčom
extrahovaných z Digital editions a tento v reálnom čase konvertoval DRM
chránené knižky.

Toto sú ale tak skúsenosti z pred pár rokov a keďže sa populárne
digitálne main stream knihy dajú pohodlne kupovať na martinus, prestal
som túto problematiku sledovať.

Mne Výrazne dopomohlo aj to, že web martinus.sk je tiež lepšie prístupný
s čítačmi ako kedysi.

Dňa 29. 1. 2019 o 17:22 Lubos Pintes napísal(a):