[Fanda] problém s facebookem

Andrea.K vlna.17 na seznam.cz
Pátek Leden 25 14:16:19 CET 2019

s pozdravem a přáním pěkného dne
Andrea

-----Original Message-----
From: Fanda <fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz> On Behalf Of Tomáš Hromádka
Sent: Wednesday, January 23, 2019 11:15 PM
To: fanda <fanda na elsa.cvut.cz>
Subject: [Fanda] URGENTNÍ: Miranda a blokování FB

Zdar všem.
Omlouvám se za poněkud delší mail, ale potřebuju tohle vyřešit!!!
Už tejden řešim problém, kde s největší pravděpodobností Miranda způsobuje
něco, co vyvolává na Facebooku tzv. neobvyklou aktivitu a zamyká nebo
blokuje to účty.
Začalo to tím, že minulou středu si kámoška založila Facebook účet. Měla tam
jen jméno, příjmení a email, chtěla to používat výhradně na chatování přes
Mirandu. Asi po jednom dni jí Miranda začala vyhazovat chyby přihlášení a na
stránkách to psalo, že v účtu zaznamenali neobvyklou aktivitu a chtělo to
ověřit účet captchou, přidat telefonní číslo a poslat fotku.
Všecko provedla a pak tam celej den visela hláška, že ověřujou tu fotku a v
tu chvíli nelze účet používat.
Po tom dni to napsalo, že účet byl zablokován, protože porušuje podmínky
Facebooku a pro odblokování to chtělo odeslat kopii občanky, což fakt né.
Neměla tam jedinej příspěvek, nic, jen chatovala.
Ok, v sobotu si založila účet znova, údaje svoje, jen na jinym emailu a
dneska už se zas nepřipojila, stejná hláška s aktivitou.
Tentokrát pomohlo odemknout účet pomocí mojeho mobilního čísla, fotku to
nechtělo a účet funguje.
Za problémy zjevně může opravdu Miranda. Mluvil jsem s člověkem, kterej se
podílel na vývoji Facebook protokolu do Mirandy a ten řikal, že na stránkách
Facebooku přidali nějaký nový funkce, kterejm Miranda může vadit resp. zdát
se jako podezřelá. Dalšímu Odpoledne jsem se přihlásil k vývojářům Mirandy a
napsal jsem to tam, ale oni mi odpověděli, že Miranda je naprosto bezpečná a
že nevědi, co to způsobuje.
Ale teď večer to postihlo i můj účet.
Teď jsem tu dvacet minut připojenej, a najednou začala Miranda vyhazovat
chyby přihlášení a stránka FB vyhodila následující, zase jinou, chybovou
hlášku:
Váš účet jsme dočasně zablokovali
Váš účet jsme dočasně zablokovali
U vašeho účtu na Facebooku jsme zaznamenali podezřelou aktivitu a účet jsme
dočasně uzamkli jako bezpečnostní opatření.
Je pravděpodobné, že váš účet byl ohrožen, protože jste své heslo zadali na
webu vytvořeném tak, aby vypadal jako Facebook. Tento typ útoku se nazývá
phishing.
Další informace
si přečtěte v centru nápovědy.
Pomocí následujícího postupu provedete bezpečnostní kontrolu, abyste
zajistili lepší zabezpečení účtu, a budete se moct znovu přihlásit.
Po kliknutí na tlačítko pokračovat to ukázalo tole:
Zdá se, že u vašeho účtu byly provedené nějaké změny. Pomůžeme vám změnit
heslo, podívat se na poslední změny u vašeho účtu a zapnout další
zabezpečení.
1.
Heslo
2.
Stránky, které se vám líbí nebo které sledujete 3.
Příspěvky
4.
Comments
Změnil jsem heslo a ostatní už jen proklikal a sem zět v účtu, ale... prosim
všechny, komu se tohle stane ať mi daj vědět. Musim nějak přesvětčit
Miranďáky, že je to fakt tim prostě.
Díky moc!!!
Tom