[Fanda] Migrace pošty z Outlok Expres do Windows Live mail

Michal Jelínek babyhirsch na centrum.cz
Čtvrtek Leden 24 17:41:59 CET 2019

Dobrý den, Štefane,

chtěl bych se zeptat na Vámi zmiňovaný doplněk Search Express. Po zadání tohoto názvu jsem nic kloudného nenašel. kamarád si nedávno stěžoval na vyhledávání v Thunderbirdu, pokud tedy máte dobrou zkušenost s nějakým doplňkem, budu rád za tip/odkaz.

Nejedná se náhodou o tento?:

https://addons.thunderbird.net/en-US/thunderbird/addon/gmailui/

Díky

Michal jelínek

-----Original Message-----
From: Fanda <fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz> On Behalf Of Štefan Kiss
Sent: Thursday, January 24, 2019 12:15 PM
To: fanda na elsa.cvut.cz
Subject: Re: [Fanda] Migrace pošty z Outlok Expres do Windows Live mail

Dobrý deň, no obávam sa, že nič iného Vám ani veľmi neostane. Ja som asi pred dvoma rokmi riešil otázku nového klienta, končil som v XP a chcel som mať niečo veľmi podobné Outlook expressu. Chcel som sa vyhnúť Thunderbirdu, no nakoniec som zistil, že ten zlý Thunderbird je asi zo všetkého najlepší jednak preto že je dlhodobo podporovaný a jednak preto, že je zadarmo, čo u mňa tiež zohrávalo rolu, nakoľko dávať 130 eur za Ms Outlook sa mi veľmi nechcelo.

   Chcem ale povedať to, že hoci je Thunderbird opradený neraz zbytočne zlou povesťou pre našincov, nie je to s ním až také hrozné. Ak ho dobre nakonfigurujete, povybpínate zbytočné doplnky ako je ten jeho kalendár, prípadne doinštalujete nejaké tie doplnky ako Nostalgy, je práca s ním naozaj zvládnuteľná. Thunderbird môžete nastaviť tak, aby zobrazoval naozaj iba strom s priečinkami a zoznamy mailov. Jednotlivé správy otvárate enterom zatvárate escapom, novú správu napíšete cez ctrl+N odpoviete cez ctrl+R a prílohu si nájdete v menu. Čo viac takému užívateľovi treba? Navyše má Thunderbird aj zopár predností ako napríklad že pravidelne aktualizuje svoje zabezpečovacie mechanizmy, dokáže Vás upozrniť, ak ste do mailu zabudli vložiť prílohu, môžete vďaka doplnku search express veľmi rýchlo hľadať v správach a podobne.

Naozaj to nie je až také zlé, aby sme preto museli zastať na mrtvom bode. Tak len trochu optimizmu som chcel vliať a možno skepsa pána Gomboša tiež vyplýva z nejakej tej zlej konfigurácie Thunderbirdu. Ak by ale niekto naozaj zvažoval prechod na Thunderbird, odporúčam obrátiť sa na niekoho skúseného, kto Thunderbird používa a odporučí optimálne nastavenie. Možno by niekto z nás aj mohol spísať pár základných tipov pre nastavenie a základný popis obsluhy. Ja osobne na to teraz nemám čas, ale možno sa dakto nájde.

Š Kiss

Dňa 24. 1. 2019 o 11:55 |Jindřich Gombos napísal(a):