[Fanda] URGENTNÍ: Miranda a blokování FB

Radek Baštář radek.bastar na centrum.cz
Čtvrtek Leden 24 00:30:45 CET 2019

Dobrý den,

Mirandu nepoužívám, takže to nemůžu vyzkoušet. Ale přišlo mi podezřelé, že to po vaší přítelkyni žádalo kopii občanky. Nechal bych počítač projet antivirákem a už bych na základě nějakých chybových hlášek nezadával vaše přihlašovací údaje k Facebooku ani nikam jinam.

Radek

> Od: "Tomáš Hromádka" <t.hromadka na seznam.cz>
> Komu: "fanda" <fanda na elsa.cvut.cz>
> Datum: 23.01.2019 23:15
> Předmět: [Fanda] URGENTNÍ: Miranda a blokování FB

Zdar všem.
Omlouvám se za poněkud delší mail, ale potřebuju tohle vyřešit!!!
Už tejden řešim problém, kde s největší pravděpodobností Miranda způsobuje něco, co vyvolává na Facebooku tzv. neobvyklou aktivitu a zamyká nebo blokuje to účty.
Začalo to tím, že minulou středu si kámoška založila Facebook účet. Měla tam jen jméno, příjmení a email,
chtěla to
používat výhradně na chatování přes Mirandu. Asi po jednom dni jí Miranda začala
vyhazovat chyby přihlášení a na stránkách to psalo, že v účtu zaznamenali neobvyklou
aktivitu a chtělo to ověřit účet captchou, přidat telefonní číslo a poslat fotku.
Všecko provedla a pak tam celej den visela hláška, že ověřujou tu fotku a v tu chvíli
nelze účet používat.
Po tom dni to napsalo, že účet byl zablokován, protože porušuje podmínky Facebooku
a pro odblokování to chtělo odeslat kopii občanky, což fakt né.
Neměla tam jedinej příspěvek, nic, jen chatovala.
Ok, v sobotu si založila účet znova, údaje svoje, jen na jinym emailu a dneska už
se zas nepřipojila, stejná hláška s aktivitou.
Tentokrát pomohlo odemknout účet pomocí mojeho mobilního čísla, fotku to nechtělo a účet funguje.
Za problémy zjevně může opravdu Miranda. Mluvil jsem s člověkem, kterej se podílel
na vývoji Facebook protokolu do Mirandy a ten řikal, že na stránkách Facebooku přidali
nějaký nový funkce, kterejm Miranda může vadit resp. zdát se jako podezřelá. Dalšímu
Odpoledne jsem se přihlásil k vývojářům Mirandy a napsal jsem to tam, ale oni mi odpověděli, že Miranda je naprosto bezpečná a že nevědi, co to způsobuje.
Ale teď večer to postihlo i můj účet.
Teď jsem tu dvacet minut připojenej, a najednou začala Miranda vyhazovat chyby přihlášení
a stránka FB vyhodila následující, zase jinou, chybovou hlášku:
Váš účet jsme dočasně zablokovali
Váš účet jsme dočasně zablokovali
U vašeho účtu na Facebooku jsme zaznamenali podezřelou aktivitu a účet jsme dočasně
uzamkli jako bezpečnostní opatření.
Je pravděpodobné, že váš účet byl ohrožen, protože jste své heslo zadali na webu
vytvořeném tak, aby vypadal jako Facebook. Tento typ útoku se nazývá phishing.
Další informace
si přečtěte v centru nápovědy.
Pomocí následujícího postupu provedete bezpečnostní kontrolu, abyste zajistili lepší
zabezpečení účtu, a budete se moct znovu přihlásit.
Po kliknutí na tlačítko pokračovat to ukázalo tole:
Zdá se, že u vašeho účtu byly provedené nějaké změny. Pomůžeme vám změnit heslo,
podívat se na poslední změny u vašeho účtu a zapnout další zabezpečení.
1.
Heslo
2.
Stránky, které se vám líbí nebo které sledujete
3.
Příspěvky
4.
Comments
Změnil jsem heslo a ostatní už jen proklikal a sem zět v účtu, ale... prosim všechny,
komu se tohle stane ať mi daj vědět. Musim nějak přesvětčit Miranďáky, že je to fakt
tim prostě.
Díky moc!!!
Tom