[Fanda] Poznámka k Poznámkovému bloku ve Windows 10 v1809

Pátek Leden 18 18:10:00 CET 2019

Keby niekto uploadol fyzicky notepad.exe z verzie 1803, a následne by
ním nahradil ten z verzie 1809, nevidím dôvod, prečo by to nemalo
fungovať, je to koniec koncov strašne jednoduchá aplikácia.

Skôr je otázna legálnosť takého postupu, nie je notepad.exe vlastníctvom
Microsoftu ako príslušenstvo systému Windows, a tak jeho zdieľanie
vlastne zdieľaním výhod zakúpenej licencie?

Ďalšou otázkou je, či je táto funkcia deklarovaná ako úmyselná, alebo si
to len programátori resp. programátor neuvedomil, pochybujem, že na tak
primitívnom projekte pracoval tým.

Čo do alternatív, osobne nijakú rozumnú nepoznám. Produkty typu
notepad++ či Balabolka mi nikdy na serióznu prácu spoľahlivo
nefungovali- čítač neohlasoval celé riadky, namiesto nich povedal len
prázdny.

Keby sa však nikto nechystal túto chybu opraviť, potom by nemal byť
problém spraviť si notepad vlastný. To je práca tak na 2 hodinky, keď
započítam aj robenie celého notepad like menu, implementácia kódovania,
nastavenia písma a podobné somarinky. Samozrejme ale len ak by o to bol
záujem, neviem, nakoľko je hlásený problém vážny či nevážny, nakoľko ja
mám zalamovanie riadkov normálne vypnuté.

R.K.

Dňa 18. 1. 2019 o 15:05 Michal Jungmann napísal(a):