[Fanda] *****SPAM***** Re: Skype 8.34, dojmy a dotaz ohledně chatů

Petra Urbanová urbanova na braillnet.cz
Čtvrtek Leden 17 22:29:52 CET 2019

Dobrý večer.

Jste šikovný, to nepopírám a proti tomu jsem nikdy nic neřekla.
Holt, každý jsme jiný, někomu vyhovují víc novoty, někomu starší věci.
Měli bychom se mezi sebou tolerovat a uvědomit si, že v čem je dobrý jeden, nemusí jít druhému a ne se navzájem osočovat, že jsme neschopní se přizpůsobit.
Bohužel, většinou je to tak, co chtějí zlepšit, bývá horší. Nejde se zavděčit všem. Bohužel.

Já osobně to, co potřebuji, už na skype zvládám, jednu jedinou věc, která se mi moc nelíbí - že nevidím při psaní text chatu, tak s tím jsem se už smířila.

Já už toto vlákno končím, nemám potřebu k tomu už nic říct.

A kdo se bude chtít na něco zeptat, nebo poradit, klidně ve vlákně pokračujte.

Panu Děrgelovi a panu Krčmářovi děkuji za pomoc a za zkratky, které mi pomohly.
Používáním skypu jsem přišla na věc, která mi práci se skypem zjednodušila. Pokud pomůže dalšímu, supr, aspoň také trochu poradím. Pokud to už všichni znáte, tak pardon.
Když chci někomu psát, nebo odpovídám, zkratku alt šift e už používat nemusím, na seznamu chatů tomu, komu chci psát, stačí dát entr a jsem v těle zprávy. Napíšu, odešlu a alt jedničkou se dostanu zase na seznam lidí, se kterými jsem si chatovala.
Když chci přímo na chaty s tím, co si zrovna píšu, dám asi pět tabulátorů.

Přeji hezké dny.

Petra Urbanová

Od: Rastislav Kiss

Viete, to je ťažko. Na tejto konferencii sú ľudia celej škály úrovne
technických schopností. Ak niekomu napíšem príliš jednoducho, bude to
zlé, lebo ho mám podľa niektorých za blbečka. Keď mu napíšem príliš
odborne, potom som opäť zlý, lebo neberiem ohľad na menej technicky
zdatných používateľov.

Musím pozorovaním odhadnúť, čo je daný človek zač, a na základe jeho
výrokov sa pokúsiť prispôsobiť mu výklad.

Venujem do toho vlastný čas, ktorý by som mohol využiť sto krát lepšie,
napísať správu, ktorá by bola po všetkých stránkach presná nie je také
jednoduché, ako by sa mohlo zdať a popri písaní si radšej vždy overím,
či je to čo píšem presne tak, ako to píšem, lebo mám skúsenosti, že
niektorých vedia popliesť príp. podráždiť aj drobné odchýlky.

A po celom tomto procese je ešte daný človek urazený, že niečo nevedel a
vytkne mi, že som mal tú drzosť pokúšať sa mu pomôcť.

Viete, ja chápem, že máte možno problém s niektorími vecami čo píšem.
Hlavne tí staršieho dáta. Nie je to ľahké, roky si budovať nejaký
systém, zvykať si na niečo, a potom zistiť, že je to úplne zle a že to
treba napraviť.

Sám som to už neraz zažil. Blindcraft som programoval niekoľko rokov.
Dal som doňho všetko, svoje najlepšie znalosti, svoje najlepšie
schopnosti, dušu. Funkcia za funkciou postupne tvorili čoraz
sofistikovanejšiu a sofistikovanejšiu hru.

Keď som po určitom čase, kedy už bola do určitej miery hrateľná pozrel
na zelenajúce sa pláne, obrovské piesočné duny púští či hustý les, ktoré
som vytvoril, neubránil som sa určitému pocitu uspokojenia. Bolo to moje
veľdielo, vrchol mojej tvorivosti a mojich schopností.

A potom? Preskočím detaily, zistil som, že spôsob, akým bol Blindcraft
naprogramovaný bol chybný. Pustil som sa spočiatku do opráv, lebo to
nevyzeralo až tak vážne. No napokon som zistil, že je to úplne od
základov kompletne a totálne zle, všetko od a po z.

Veľdielo, ktoré bolo výsledkom mnohých hodín ťažkej práce sa behom
niekoľkých dní koncepčne zrútilo ako domček z karát. Nebolo ho možné
opraviť, nebolo ho možné rozšíriť kvôli zlému jadru, vytvorenému
vrcholom mojich vtedajších schopností.

S niečím takým sa dalo len ťažko zmieriť. Spočiatku.

Lenže ja som sa nevzdal. Opäť som vstal, a všetky chyby, všetky problémy
a všetko sklamanie som do seba nasal, a premenil ho na vlastnú, obrovskú
energiu, ktorou som moje schopnosti rozšíril tak, ako snáď nikdy pred tým.

Veľký pád veľkého projektu spôsobil, že som teraz oveľa oveľa lepším
programátorom, zlepšilo sa moje uvažovanie a celkovo som prehodnotil
niektoré životné postoje. Dnes sa už smejem keď vidím, ako som vtedy
pracoval lebo viem, že ma to v konečnom dôsledku posunulo a ja sa už
nemusím trápiť s písaním krkolomného kódu lebo viem, ako veci robiť
oveľa jednoduchšie.

A takéto pády raz za čas čakajú každého. Nikto nemôže byť na výslní
donekonečna, ak len pre to niečo neurobí, raz zastane pred tým, že vie
toho primálo, či už je dieťa alebo 30, 40 či 80 ročný človek. A je len a
len na ňom, či sa vzdá s tým, že to už preňho nemá cenu, alebo bude
bojovať, aby sa dostal opäť na vrchol, silnejší než predtým.

Ja som oba pocity zažil a viem, že odmenou za prvú voľbu je len neustále
sa zvyšujúca frustrácia, za druhú radosť z víťazstva a hlavne uistenie,
že pracovať na sebe má zmysel.

Preto už vždy keď stojím pred takouto voľbou, nezaváham. Nemôžem nič
stratiť, len získať a aspoň sa niečo deje.

Len že, niektorí ľudia ako keby na to zabúdali. Nesnažia sa, za každú
cenu sa držia zaužívaných praktík a tým samy sebe škodia.

Preto sa im snažím neustále pomáhať, ako sa dá. Na poli programovania,
neustále vytýkam chyby v kóde - nedodržanie objektového návrhu, zlé
predávanie závislostí, nelogické zoskupovanie objektov.

Na poli počítačov, zastaralé technyky práce, potenciálne zlú
konfiguráciu, nesprávne využívanie niektorých funkcií.

A hlavne, dôrazne Apelujem na ľudí, aby nespali, ale niečo so sebou
robili. Vždy im pritom poviem, čo majú spraviť lepšie, kde robia chyby a
ako si škodia plus čo získajú ak to či ono spravia ináč a prečo.

Či ma poslúchnu alebo nie, to je už ich vec, mňa do toho nič. Svoju
povinnosť som si splnil, dal som im dobré rady, ktoré majú právo a aj by
ich mali samy vyhodnotiť. Že sa niekto cíti ponížený tým, že som mu
niečo vytkol, nuž, keby som ja robil furt to isté, bojím sa, na akej by
som bol dnes úrovni. Na akej sú dotiční ľudia opäť neriešim, oni sa samy
poznajú a najlepšie vedia, čo pre nich moje rady znamenajú.

Našťastie to ale nie je príliš časté, pravdupovediac to robí len pár
ľudí, zvyčajne tí istí dokola, takže nestrácam motiváciu pomôcť
hocikomu, kto o ma o to požiada. Aj Vám, pani Urbanová som mal v záujme
len pomôcť, ak sa dobre pamätám, bola to Vaša pôvodná požiadavka. ak ale
moju pomoc nechcete, nech sa páči. Poskytnem ju ľuďom, ktorí o ňu aj
reálne stoja.

R.K.

Dňa 17. 1. 2019 o 9:10 Petra Urbanová napísal(a):