[Fanda] Poznámka k Poznámkovému bloku ve Windows 10 v1809

Karel Hrubeš hrubes na braillnet.cz
Čtvrtek Leden 17 20:33:08 CET 2019

Dobrý večer.
Ano, všiml jsem si, také mne to trošku překvapilo a nadzvedlo zároveň.
Ještě předtím jsem si ale všiml další věci, a sice, při vyhledávání třeba pořadů se zvukovým popisem v programech TV využívám zaškrtnutí "rozlišovat malá a velká písmena", neboť zkratka AD je velkými písmeny. Když pak Poznámkový blok zavřu a znovu otevřu, byl jsem zvyklý, že si toto zaškrtnutí nepamatoval, pole v dialogu "najít" i "nahradit" však po tomto novém otevření je vždy ve stavu, v jakém bylo, když jsem minule Poznámkový blok zavíral, často tedy v zaškrtnutém stavu. Už jsem si zvykl, že to musím kontrolovat, ale i toto mne zprvu poněkud překvapilo. Pokud by to někde prezentovali, určitě to bude "nová pokroková vlastnost a funkcionalita, která zvýší komfort ovládání...".:-o)!
Přeji příjenné dny.
Karel Hrubeš.

-----Original Message-----
From: Fanda <fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz> On Behalf Of Michal Jungmann
Sent: Thursday, January 17, 2019 7:41 PM
To: fanda na elsa.cvut.cz
Subject: [Fanda] Poznámka k Poznámkovému bloku ve Windows 10 v1809

Dobré odpoledne,

pokud jste ve Windows 10 po upgradu na poslední verzi 1809 zaznamenali, že Poznámkový blok při zapnuté volbě Zalamování řádků na konci řádku občas slovo ro zdělí, což je při poslechu poněkud nepříjemné, pak přijměte uklidnění, že nejde ani o vadu Vašeho konkrétního počítače (a dokonce ani o vadu Vašeho odečítače :-).

O programátorech Microsoftu jsem nikdy neměl vysoké mínění, ale že dokáží pokazit i tak jednoduchou aplikaci jako je Poznámkový blok by tedy ani mne nenapadlo. :-( Jediným řešením pro tuto chvíli patrně bude používat jiný textový editor a tiše doufat, že v nějakém příštím upgradu chlapci z Microsoftu chybu opraví (nikoliv prohlásí za vlastnost). Použít Poznámkový blok (soubor NOTEPAD.EXE) ze staršího vydání Windows možné není.

Hezký den.

Michal Jungmann