[Fanda] Youtube titulky

Pondělí Leden 14 23:37:21 CET 2019

Podľa mojich posledných skúseností, pokiaľ video obsahuje titulky, je
prítomné rovnomenné tlačítko niekde okolo tlačítka stlmiť. má klávesovú
skratku c, čo sa hodí ak napr. sledujete film v jazyku, ktorý z veľkej
časti poznáte a potrebujete len z času na čas pozrieť, čo ktorá postava
povedala, lebo dané slovo ešte nepoznáte, alebo ste správne nerozumeli.

Samotné titulky sa potom vyhadzujú nad ovládací panel, zvyknem si nájsť
tlačítko pozastaviť a od neho kúsok hore.

S čítaním je to už také, neviem, možno ja robím niečo zle, alebo čítač,
ale jaws my text číta veľmi zaujímavou logikou, podľa ktorej pri
pribudnutí jedného slova prečíta celý zobrazený text. Resp. ono to je
asi z jeho pohľadu logické, pretože sa text musí na obrazovke načítať
celý, keď sa má pridať čoilen jedno slovo, a tak ho musí tak isto
prečítať aj on, len je to potom v reálnom čase nepoužiteľné, musím si
záznam zastavovať a čítať ručne.

Ináč je to ale super, keď zrovna aj video ako také titulky neobsahuje,
pre niektoré Google generuje automatický strojový prepis, ktorý je
niekedy až udivujúco presný. Je to vynikajúca vec pre reálne precvičenie
si jazykových znalostí.

R.K.

Dňa 14. 1. 2019 o 18:07 Petr Vondrášek napísal(a):