[Fanda] Český JAWS 2018.1808.10.8

Radek Baštář radek.bastar na centrum.cz
Pondělí Říjen 15 04:02:30 CEST 2018

Dobrý den Radku,
.
asi před měsícem jsem jednu klientku učil pracovat s novým Skypem verze 8. Tehdy jsem jí to učil pomocí klávesových zkratek Skypu 8. Zaujalo mě, že u této verze Jawsu 2018 píšete, že by měl podporovat nový Skype 8. Rozhodl jsem se to vyzkoušet.
Po zmáčknutí klávesové zkratky Jaws key + W (jak radíte), se mi zobrazily klávesové zkratky pro práci ve Windows. Pro klávesové zkrakty Jawsu pro práci se Skypem jsem musel zmáčknout klávesovou zkratku Jaws key + H. Doporučené klávesové zkratky jsem hned vyzkoušel a hned u té první (kontrol + 1 na alfanumerické klávesnici) mi Jaws řekl, že skripty Jawsu nejsou dostupné pro tuto verzi. Tak jsem zkusil aktualizovat Skype na nejnovější verzi a výsledek byl stejný.
Neberte to prosím jako nějakou kritiku :))
Používám Windows 10, 64 bitový.

S pozdravem

Radek Baštář
TyfloCentrum Plzeň

 > Od: "Radek Pavlíček" <radek.pavlicek na galop.cz>
 > Komu: "Konference uživatelů programu Jaws" <jaws-l na konference.braillnet.cz>, fanda na elsa.cvut.cz
 > Datum: 13.10.2018 08:20
 > Předmět: [Fanda] Český JAWS 2018.1808.10.8

Dobrý den,

 rádi bychom vás upozornili na aktualizované vydání českého JAWSu
 2018.1810.10.8. Jeho instalační soubory lze najít na známých adresách

 www.galop.cz/download/jaws nebo www.galop.cz/dvd/jaws.htm

 případně je také možné aktualizaci vyhledat a stáhnout přes Nabídku Start –
 JAWS 2018 – Vyhledat aktualizace na Internetu.

 Předchozí české vydání verze 2018 není nutné odebírat.

 Vydání CS08 obsahuje zejména velké množství novinek anglických buildů 1807
 a 1808, přinášejících mimo jiné podporu Skype 8. Ovládání Skypu 8 se od
 Skypu 7 hodně liší, pokud si je budete chtít vyzkoušet, doporučujeme pro
 začátek nahlédnout do nápovědy klávesových zkratek, která se zobrazí po
 stisknutí klávesové kombinace JAWSKey+W.

 Rádi bychom také zmínili, že odezva při editaci buňky v nejnovějších
 verzích MS Excelu 2016 zatím funguje spolehlivě pouze v případě, kdy text v
 ní nepřesahuje šířku sloupce. V opačném případě čte JAWS při editaci obsahu
 buňky celý její obsah.

 Více informací v angličtině viz Enhancements in JAWS 2018.1808.10 (August
 2018)
 <https://www.freedomscientific.com/Downloads/jaws/JAWSWhatsNew#Enhancements <https://www.freedomscientific.com/Downloads/jaws/JAWSWhatsNew#Enhancements>>
 .

 Za GALOP, s.r.o.