[Fanda] Abbyy finereader a jeho výpadky

GP1 gp1 na nextra.sk
Pátek Říjen 12 10:41:36 CEST 2018


Ahoj Miloš!
Troška to objasním, nakolko som už s touto firmou jednal prostredníctvom 
dodávatela.
S Microsoftom je to tak, že poskytujú servis len pre plné verzie software, 
nie pre OEM dodávané s počítačom, či v prípade desiatok ako upgrade.
Takto mi to napísali od oficiálneho predajcu.
To v praxi znamená, že zakúpiš software s počítačom, na ktorom nemáš žiadnu 
záruku funkčnosti, máš len možnosť stiahnuť opravné packy a drivery.
V notebookoch tým duplovane, nakolko sa v prípade problémov vyhovárajú na 
to, že si operačný systém zmodifikoval výrobca notebooku, tým pádom preberá 
zodpovednosť za všetky komplikácie. Výrobca notebooku sa zase odvolá na to, 
že nie je oficiálnym výrobcom operačného systému, teda nemôže ručiť za jeho 
funkčnosť.
To ale nebráni viazať predaj operačného  systému na konkrétny hardware.
Samozrejme kupujúci používaním software za takýchto podmienok, zakúpením 
produktu súhlasí.
Tým pádom zodpovednosť za všetky komplikácie s prevádzkou preberá konečný 
užívatel.
Tolko realita.
Mal som problém s notebookom, ktorý síce chodil ako švajčiarske hodinky, ale 
nedokázal pripojiť externú zvukovú kartu so štandartným chipom, ktorá inak 
pracovala na všetkých počítačoch, bez ohladu na verziu Windowsa.
Servis notebookov doporučil preinštalovať na novší operačný systém a 
Microsoft sa vyjadril, že za závadu zodpovedá výrobca notebooku.
A mal pravdu- pri ladení inštalačky totiž zablokovali použitie externej 
zvukovky premenovaním príslušných inf súborov.
Stačilo ich náisť a premenovať. To už bol ale zásah do operačného systému.
Napísali sme potom pekný dopis firme Toshiba a už sa to v novšších modeloch 
neobjavilo. Nakoniec nám aj Toshiba podakovala.
Takže občas sa niečo vyriešiť dá.
Peter

----- Pôvodná správa ----- 
Od: "Miloš Šmíd" <smid.milos na gmail.com>
Komu: <fanda na elsa.cvut.cz>
Odoslané: 12. októbra 2018 9:29
Predmet: Re: [Fanda] Abbyy finereader a jeho výpadky


Ahoj, Pavle,
obracel ses někdy na Microsoft? Já velmi nerad a nedávno. K čemu bych ti to
přirovnal. Vídáš někdy v televizi takovou tu reklamu na tuším e-on: Dobrý
den, jak vám mohu pomoci? - protivná ženská. Chcete revizi kotle? Tak co je
plamínek? Malej? ale to stačí a teplá vodička teče, teče? No tak vám pošlem
fakturu zhruba za tejden. Asi jsem necitoval přesně, ale na této úrovni to
je. Většinou narazíš na hloupý holky, který o tom vědí ještě méně než ty.
Vysvětlovat? Poučovat? Jsou dotčený.
Naposledy jsem s nimi řešil, že mám omylem dva účty od Microsoftu, protože
mi to při dodání počítače Spektra zblbla a nebo se to jinak udělat nedalo,
nevím. V notifikaci hlásil pořád problém s účtem Microsoft - věnoval jsem
komunikaci s nimi intenzivně  asi tři hodiny - vystřídal asi pět lidí na
podpoře, dokážou akorát odpovědět ano nebo ne - samozřejmě zcela nezávazně.
Něco o updatu, to se k těm, co to dělají, samozřejmě vůbec nedonese.
Problémy s Microsoftem je ještě tak možné řešit přes uživatelské forum -
buď někdo z uživatelů poradí a nebo si to tam přece jen někdo od nich občas
čte, ale nereaguje.
Podobně u Googlu a jinde, všechno automatizované - podívejte se do
Nápovědy. Další v řadě je podpora předplatného Economia, když jsem si
kupoval formou SMSky speciál Respektu ke 100. výročí republiky. Odkejvou
Vám, že když platba SMSkou neproběhla, že nebudou nic účtovat - zkoušel
jsem to dvakrát, nepřišel mi ani jednou kód. Dvakrát jsem tam volal,
ubezpečili mě, že to je v pořádku, pak napsali e-mail, že mi z účtu
strhávají 75 Kč - je to za platbu SMSkou nebo za platbu v aplikaci Respekt
na iOS? a tak jsem znovu psal a od té doby se už neozvali. Čert vem 75 Kč
možná dvakrát naúčtovaných kvůli chybě v jejich systému. Píšu to proto,
abyste věděli, že platba SMSkou v Economii nefunguje a dokonce se k tomu
přiznali. My to hlásili nahoru už několikrát, ale nic se neděje. Všude je
to bohužel stejný. Čím větší hogo fogo, tím větší hnuj.
A abych nezapomněl, mám důvody proč do této řady přidat i Českou poštu,
která, když Vás nenajde doma, zahodí zásilku do nejbližšího křoví - bylo o
tom i v televizi, takhle zahodili 149 zásilek (maj malý platy, tak co by se
tím zabývali, že....), bez jakéhokoli odvolání.
Všude přetrvává stále neuvěřitelnej bordel. Jsem už pátý týden doma - naše
zdravotnictví, nebudu Vás už unavovat ...
Sorry, že jsem si ulevil. Nebuďme najivní, že nějaké technické podpory k
něčemu jsou.
Miloš

čt 11. 10. 2018 v 15:31 odesílatel Pavel Šrubař <wakeman na seznam.cz> napsal:

> Ahoj Miloši, přidám poněkud laickou připomínku. Ve Windows 10 po October
> update nastaly potíže s programem Fine Reader 12. Což takhle se obrátit
> na Microsoft zda nevytvoří nějakou vhodou záplatu k odstrranění tohoto
> problému?        Pavel
>
> Dne 11.10.2018 v 12:52 Miloš Šmíd napsal(a):
> > Včera se Windows 10 zase poměrně hodně aktualizovaly, ale vypadá to, že
> > tentokrát to ani na FineReader nemělo vliv. Už jsem to psal, ale ty
> > aktualizace mu vadí hlavně ve Windows 10, v sedmičkách se s tím 
> > vyrovnává
> > celkem dobře. Miloš
> >
> > čt 11. 10. 2018 v 12:50 odesílatel Miloš Šmíd <smid.milos na gmail.com>
> napsal:
> >
> >> Ahoj, Michale,
> >> zkusil bych podporu na Ukrajině - s tou mám relativně dobré zkušenosti.
> >> Ale oni třeba chtějí poslat celou poškozenou dávku - jedenou mi ji
> dokonce
> >> opravili. Firma ABBYY je také na Facebooku - nevím, zda to čtou a
> reagují,
> >> ale jinak máš pravdu, Pražáci jsou dobrý obchodníci, nedávno nám
> pomohli s
> >> přelicencováním FineREaderu, abychom ho mohli zapůjčovat na notebooky
> našim
> >> spolupracovnicím, i když nevím, zda to nebylo úplně zbytečné vyhození
> >> peněz, ale někdy je problém s přilicencováním a odlicencováním
> FineReaderu,
> >> tak jsem to chtěl mít papírově v pořádku.
> >> Miloš
> >>
> >> čt 11. 10. 2018 v 11:31 odesílatel Michal Jungmann <
> jungmann na braillnet.cz>
> >> napsal:
> >>
> >>>> Pan Jungmann už několikrát přislíbil, že se s firmou spojí a budou to
> >>>> řešit, ale asi je to zatím neprůchodné
> >>> S výrobcem jsme se problém snažili vyřešit v několika kolech, i za
> >>> pomoci tuzemského distributora, ale komunikace s nimi byla bohužel
> >>> naprosto marná a navrhované postupy "řešení" nevedly nikdy k žádnému
> >>> cíli. Zkusím v příštím týdnu problém ještě naposledy znovu otevřít,
> >>> ale mnoho si od toho neslibuji. Výrobce evidentně netuší -- nebo se
> >>> alespoň tak tváří -- kde by mohl být problém… :-(
> >>>
> >>> Hezký den.
> >>>
> >>> Michal Jungmann
> >>> GALOP, s.r.o.On Thu, 11 Oct 2018 at 11:14, Jiří Hloch
> >>> <jiri.hloch na email.cz> wrote:
> >>>> Zdravím, tak jsem včera aktualizoval program a teď mi hlásí chybu na
> >>>> obou stranách listu, potřebuji oskenovat fakturu.
> >>>> Po každém naskenování jsem program vypnul a znovu zapnul v režimu
> >>>> skenování do pdf, vyhazuje tuto hlášku:
> >>>> ABBYY FineReader 12
> >>>> Došlo k vnitřní chybě programu:
> >>>> d:\build\12.0.1\tech\0\awl\inc\windowawl.inl, 307.
> >>>> OK
> >>>> Já si snad zkusím stáhnout z Galopu tu verzi 11, tady už asi nepomůže
> >>> nic.
> >>>> Zdraví
> >>>> Jiří Hloch
> >>>> Dne 10.10.2018 v 15:42 Peter Nedorost napsal(a):
> >>>>> Mne to padalo už keď som sa pohyboval šípkami po menu programu,
> >>> pamätám
> >>>>> si tuším na nemožnosť skenovať viacstranové dokumenty, lebo to 
> >>>>> nebolo
> >>>>> cez klávesnicu dostupné a tak ďalej, naozaj by som neprechádzal na
> >>>>> staršiu verziu, keby mi 12 fungovala ako má a nebol som sám, kto sa
> >>>>> prechodu veľmi potešil, ale možno to tými aktualizáciami ktoré
> >>> spomínate
> >>>>> postupne opravili, je to už nejaký ten mesiac, čo som videl 12
> >>> naposledy.
> >>>>>
> >>>>> Dňa 10. 10. 2018 15:39 Petr Vondrášek  wrote / napísal(a):
> >>>>>> aha, no říjnovou aktualizaci win 10 ještě nemám, tak asi proto ta
> >>> chyba
> >>>>>> nevyskakuje.
> >>>>>>
> >>>>>> Petr Vondrášek
> >>>>>>
> >>>>>> Dne 10.10.2018 v 13:14 Miloš Šmíd napsal(a):
> >>>>>>> Dobrý den,
> >>>>>>> downgradovat se pravděpodobně nedá, leda si koupit čtrnáctku, ale
> >>> ta je
> >>>>>>> dražší, protože její součástí je i PDF editor, jinak celkem dobrý,
> v
> >>>>>>> některých ohledech - záložky - lepší než samotné Adobe.
> >>>>>>> Dvanáctku používám bez problémů. Pokud se vyskytne vnitřní chyba
> >>>>>>> programu,
> >>>>>>> bývá to spíše poškozenou dávkou, do které skenujete - uloženým
> >>>>>>> dokumentem
> >>>>>>> AbbyyFineReaderu a s tím se bohužel nedá nic dělat. Technická
> >>> podpora v
> >>>>>>> češtině ani ve slovenštině de facto neexistuje - Nupseso je akorát
> >>>>>>> prodejce, i když občas pomůžou, spíš ti slovenští, pokud ví, ale
> oni
> >>>>>>> to jen
> >>>>>>> prodávají, nepoužívají. Nejbližší technická podpora je Ukrajina. 
> >>>>>>> Dá
> >>> se s
> >>>>>>> nimi samozřejmě komunikovat v angličtině, ale třeba jsem jim musel
> >>>>>>> poslat
> >>>>>>> zabalenou celou dávku.
> >>>>>>> Já si myslím, že by to mohlo být podle příznaků, které popisujete,
> >>> být
> >>>>>>> vyvolávano aktualizacemi Winsows 10 - stává se to i u jiných
> >>> programů,
> >>>>>>> málokdy v sedmičkách. Taky asi záleží počítač od počítače, 
> >>>>>>> bohužel.
> >>>>>>> Zkusil
> >>>>>>> bych taky zaktualizovat FineReader - posílají občas aktualizace.
> >>>>>>> Objeví se
> >>>>>>> v takové liště nahoře pod menu respektive pod penely nástrojů -
> >>> možná
> >>>>>>> je to
> >>>>>>> vyvolatelné i z menu, ale z klávesnice ten panel asi dostupný 
> >>>>>>> není.
> >>> De
> >>>>>>> facto se FineReader celý reinstaluje.
> >>>>>>> Docela jsem zvědavý, na jaké verzi bude na Agoře prředstavena nová
> >>> verze
> >>>>>>> WinMenu.
> >>>>>>> Taky si myslím, že záleží na uspořádání PDF, které převádíte,
> >>>>>>> případně mi
> >>>>>>> ho soukromě pošlete a převedu či napíšu - povedlo se nebo se to
> >>> chová
> >>>>>>> jako
> >>>>>>> u Vás. Miloš
> >>>>>>>
> >>>>>>> st 10. 10. 2018 v 11:08 odesílatel Jiří Hloch <jiri.hloch na email.cz
> >
> >>>>>>> napsal:
> >>>>>>>
> >>>>>>>> Zdravím, také mám tu verzi 12 a mám s ní problémy, řešil jsem už
> >>>>>>>> několikrát s dodavatelem čtecího zařízení, ale nic se nezměnilo.
> >>>>>>>> Chci se zeptat, pokud mám koupenou verzi 12, platí mi licence i 
> >>>>>>>> na
> >>>>>>>> verzi
> >>>>>>>> 11? Nainstaloval bych si ji.
> >>>>>>>> S pozdravem
> >>>>>>>> Jiří Hloch
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> Dne 10.10.2018 v 9:30 Peter Nedorost napsal(a):
> >>>>>>>>> Verzia 12 je hrozná, padavá, všetci ktorí na tento program
> >>> nadávali a
> >>>>>>>>> prešli späť na verziu 11 hoc mali aj tú 12 zakúpenú, tak zrazu
> >>> boli
> >>>>>>>>> veľmi spokojní.
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> Dňa 10. 10. 2018 8:28 Jarek Krcmar  wrote / napísal(a):
> >>>>>>>>>> Dobrý den fandové,
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> stává se mi, že když dlouhou dobu Abbyy finereader nepoužívám,
> >>> tak on
> >>>>>>>>>> spadne při pokusu o převod souboru.
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> Objeví se hláška o tom, že data vnitřního programu jsou
> >>> poškozena,
> >>>>>>>>>> a je
> >>>>>>>>>> mi nabídnuta opětovná instalace programu.
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> Proto jsem nucen jít do adresáře se zálohou finereaderu a
> spustit
> >>>>>>>>>> instalaci .
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> Rád bych věděl, proč dochází k výpadkům programu.
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> Víte o tom něco?
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> Mám Win deset/64 bit a Abbyy finereader verzi 12.
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> S díky:
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> Jarek
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> ---
> >>>>>>>>>> Tento e-mail byl zkontrolován na viry programem AVG.
> >>>>>>>>>> http://www.avg.cz
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>
>
> 



Další informace o konferenci Fanda