[Fanda] Problémy s diktafonem Olympus VN_541PC

Jozef Lackovský lackovsky na clnet.cz
Úterý Říjen 9 16:09:58 CEST 2018

Dobrý den,
já bych ten diktafon vrátil a nechal si vrátit peníze.
Diktafon bych si potom zakoupil v prodejně pomůcek, tam jsou ochotné a
zkušené prodavačky, ať už v Praze nebo v Olomouci a v případě potřeby rády
poradí.
Navíc zpravidla v prodejnách pro nevidomé mívají diktafony mluvící a tak si
vše sama nastavíte. Návod Vám pošlou mailem, takže si vše sama můžete
přečíst. Do prodejny nemusíte ani jezdit, stačí vše domluvit telefonicky.
Zdraví Jozef L.

Dobré odpoledne,

posílala jsem do tého konference v pátek 5. října dotaz ohledně diktafonu.
Jelikož mi do dnešního dne nepřišla žádná odpověď ani reakce, nevím, zda
mail dorazil, a tak přeposílám svůj dotaz zároveň s prosbou o pomoc znovu.
Pokud někdo ví, co si počít, moc prosím o pomoc. Níže již tedy naleznete
text, který jsem posílala v pátek.

Dobrý podvečer přeji na konferenci,
po nějakém čase se zde obracím s prosbou a žádostí o pomoc ohledně
následujícího problému.
Dne 31. srpna tohoto roku, jsem si zakoupila v prodejně elektra Dathart,
omlouvám se, pokud název nepíši správně, diktafon Olympus VN_541PC.
Nahrává do formátu WMA, nevím ani, zda má někde možnost zapnout hlasového
průvodce, jako to některé diktafony této značky mívají, nicméně ani nemám
žádného koukavce, který by se na to podíval. Proto jsem si vědoma, že
následující prosba asi bude bezpředmětná, avšak to přecejen zkouším.
Má paměťovou kartu na 4 giga a je nastaven zřejmě na nízkou kvalitu
nahrávání, neboť poslech záznamů tomu odpovídá. Nicméně nevím, zda a kde by
se to dalo případně nastavit.
Diktafon má celkem 4 složky, kam lze nahrávat.
Když si v počítači najdu složku s diktafonem, vstoupím do Recorder, tak tam
jsou 4 složky.
LP, Memo, Music a Talk. Do talk nahrávám nejvíce, protože sice je znát nižší
kvalita nahrávek, ale nahrává poměrně slušnou hlasitostí. Když bych přepnula
diktafon do složky LP či Memo, kvalita nahrávek se podstatně zhorší. V Music
by asi byla podle poslechu kvalita nejlepší, avšak diktafon pořizuje záznamy
hodně potichu. Lze tedy kvalitu záznamu nastavovat dle přepínání do těch
složek?
Problémy mám ale následující.
Již několikrát jsem měnila baterie, používám alkalické, ty první, zakoupené
přímo s diktafonem, nevím bohužel značku, vydržely tři týdny, kdy jsem
diktafon používala denně, avšak nikoli nepřetržitě. Pak jsem zakoupila
baterie Duracel a ty jsem měnila už dvakrát, protože jsem nahrávala
podstatně častěji. No a při poslední výměně baterií se mi stala následující
věc.
Měla jsem v diktafonu nastavenou zvukovou signalizaci, tzn. diktafon pípal
při spuštění a zastavení nahrávání, při spouštění a stopnutí záznamů, při
pohybu po záznamech či po oněch složkách. Při poslední výměně baterií chvíli
diktafon pípal, avšak náhle přestal. Myslela jsem si, že baterie byly
nekvalitní, avšak doma při připojení k PC jsem zjistila, že diktafon i
nadále pořizuje záznamy, avšak přestal pípat. Bohužel přestal pípat nejen
při nahrávání, ale oznamoval když došly baterie, to vše teď přestalo.
No a dnes se mi navíc stalo, že jsem nahrávala a náhle, bez mého zásahu, se
úplně sama stišila hlasitost na nulu. Opět jsem se domnívala, že prostě
energie v bateriích už došla, ale pak mne napadlo nějak, spíše náhodou, déle
podržet horní šipku, což přidává hlasitost a zjistila jsem, že opět diktafon
pořizoval záznamy, jen byla pouze stlumena hlasitost.
Proto se obracím na Fandu, zda nevíte někdo, proč by tohle diktafon mohl
dělat a zda neexistuje nějaké řešení. Zatím bohužel nemám možnost dostat se
k vidící osobě, která by diktafonu rozuměla. Přesto, že mám návod v
černotisku, lidé odmítají s diktafonem pomoci s tím, že těmhle věcem
nerozumí. Takže vím, že jako zcela nevidomá, s tím asi příliš nezmůžu, ale
dnes mne např. překvapila další skutečnost, že diktafon si sám stlumil
hlasitost. Nepomohlo ani vyjmutí a opětovné zandání baterií, problém alespoň
se zvukovou signalizací, podle níž jsem se řídila spolehlivě zda diktafon
funguje, přetrvává.
Vím, že diktafon je stále v záruce a že bych ho mohla tedy zanést zpět do
prodejny, kde jsem ho zakoupila a tam by mi určitě poradili. Ale divte se
nebo ne, i tam tehdy, když jsem je žádala o pomoc s nastavením určitých věcí
v diktafonu, byli též dost neochotní. Proto bych to nejprve chtěla vyřešit
sama, ale vím, že mé možnosti ani síly, zřejmě na to stačit nebudou.
Přesto moc děkuji za případné rady a ochotu mi pomoci. S přáním hezkých dní
se loučí a srdečně děkuje, Martina Ribárová.