[Fanda] Problémy s diktafonem Olympus VN_541PC

Martina Ribárová ribarova na quick.cz
Úterý Říjen 9 14:41:18 CEST 2018

Dobré odpoledne,

posílala jsem do tého konference v pátek 5. října dotaz ohledně diktafonu. Jelikož mi do dnešního dne nepřišla žádná odpověď ani reakce, nevím, zda mail dorazil, a tak přeposílám svůj dotaz zároveň s prosbou o pomoc znovu. Pokud někdo ví, co si počít, moc prosím o pomoc. Níže již tedy naleznete text, který jsem posílala v pátek.

Dobrý podvečer přeji na konferenci,
po nějakém čase se zde obracím s prosbou a žádostí o pomoc ohledně následujícího problému.
Dne 31. srpna tohoto roku, jsem si zakoupila v prodejně elektra Dathart, omlouvám se, pokud název nepíši správně, diktafon Olympus VN_541PC.
Nahrává do formátu WMA, nevím ani, zda má někde možnost zapnout hlasového průvodce, jako to některé diktafony této značky mívají, nicméně ani nemám žádného koukavce, který by se na to podíval. Proto jsem si vědoma, že následující prosba asi bude bezpředmětná, avšak to přecejen zkouším.
Má paměťovou kartu na 4 giga a je nastaven zřejmě na nízkou kvalitu nahrávání, neboť poslech záznamů tomu odpovídá. Nicméně nevím, zda a kde by se to dalo případně nastavit.
Diktafon má celkem 4 složky, kam lze nahrávat.
Když si v počítači najdu složku s diktafonem, vstoupím do Recorder, tak tam jsou 4 složky.
LP, Memo, Music a Talk. Do talk nahrávám nejvíce, protože sice je znát nižší kvalita nahrávek, ale nahrává poměrně slušnou hlasitostí. Když bych přepnula diktafon do složky LP či Memo, kvalita nahrávek se podstatně zhorší. V Music by asi byla podle poslechu kvalita nejlepší, avšak diktafon pořizuje záznamy hodně potichu. Lze tedy kvalitu záznamu nastavovat dle přepínání do těch složek?
Problémy mám ale následující.
Již několikrát jsem měnila baterie, používám alkalické, ty první, zakoupené přímo s diktafonem, nevím bohužel značku, vydržely tři týdny, kdy jsem diktafon používala denně, avšak nikoli nepřetržitě. Pak jsem zakoupila baterie Duracel a ty jsem měnila už dvakrát, protože jsem nahrávala podstatně častěji. No a při poslední výměně baterií se mi stala následující věc.
Měla jsem v diktafonu nastavenou zvukovou signalizaci, tzn. diktafon pípal při spuštění a zastavení nahrávání, při spouštění a stopnutí záznamů, při pohybu po záznamech či po oněch složkách. Při poslední výměně baterií chvíli diktafon pípal, avšak náhle přestal. Myslela jsem si, že baterie byly nekvalitní, avšak doma při připojení k PC jsem zjistila, že diktafon i nadále pořizuje záznamy, avšak přestal pípat. Bohužel přestal pípat nejen při nahrávání, ale oznamoval když došly baterie, to vše teď přestalo.
No a dnes se mi navíc stalo, že jsem nahrávala a náhle, bez mého zásahu, se úplně sama stišila hlasitost na nulu. Opět jsem se domnívala, že prostě energie v bateriích už došla, ale pak mne napadlo nějak, spíše náhodou, déle podržet horní šipku, což přidává hlasitost a zjistila jsem, že opět diktafon pořizoval záznamy, jen byla pouze stlumena hlasitost.
Proto se obracím na Fandu, zda nevíte někdo, proč by tohle diktafon mohl dělat a zda neexistuje nějaké řešení. Zatím bohužel nemám možnost dostat se k vidící osobě, která by diktafonu rozuměla. Přesto, že mám návod v černotisku, lidé odmítají s diktafonem pomoci s tím, že těmhle věcem nerozumí. Takže vím, že jako zcela nevidomá, s tím asi příliš nezmůžu, ale dnes mne např. překvapila další skutečnost, že diktafon si sám stlumil hlasitost. Nepomohlo ani vyjmutí a opětovné zandání baterií, problém alespoň se zvukovou signalizací, podle níž jsem se řídila spolehlivě zda diktafon funguje, přetrvává.
Vím, že diktafon je stále v záruce a že bych ho mohla tedy zanést zpět do prodejny, kde jsem ho zakoupila a tam by mi určitě poradili. Ale divte se nebo ne, i tam tehdy, když jsem je žádala o pomoc s nastavením určitých věcí v diktafonu, byli též dost neochotní. Proto bych to nejprve chtěla vyřešit sama, ale vím, že mé možnosti ani síly, zřejmě na to stačit nebudou.
Přesto moc děkuji za případné rady a ochotu mi pomoci. S přáním hezkých dní se loučí a srdečně děkuje, Martina Ribárová.