[Fanda] WIn 10 thunderbird a gmail

Jan Lečbych lecbych na braillnet.cz
Pondělí Červenec 30 21:52:26 CEST 2018

Zdravím,
dnes ještě jedna věc, ta není tedy přímo "slepecká", ale třeba tady
někdo tímhle prošel. Chci tam nadále provozovat pošťáka Thunderbird v
aktuální verzi, ale s gmailem tu mám prozatím asi neřešitelný problém.
Užívám si tady pokusů a bádání na netuuž víc než den. Nemůžu se tam
přihlásit. Při spuštění naimportovaného účtu se všechny schránky
očichají, nicméně gmail tam snad ani neprochází, to nejsem schopen
vidět. V každém případě se však neobjevuje žádná chybová hláška. Pokud
dám ručně na gmailu stáhnout poštu, tak delší dobu tam visí jméno mé
schránky: "připojeno k imap.gmail.com...." Později to zmizí nicméně se
nic nestahuje nesynchronizuje a nevyskočí žádná chyba. Se stejným
nastavením gmail běhá na jiném stroji s win 7. Měl bych podotknout, že
jsem se hrabal v nápovědě Googlu abych zkoušel znovu aktivovat přístup
zařízení s menším zabezpečením, tak jak to u thunderbirdu navrhují.
posléze jsem aktivoval i dvoufázové ověření a přes tohle jsem
bezvýsledně i spustil heslo pro méně zabezpečená zařízení. Ve všech
situacích se ovšem při pokusu zapojit účet Gmail nepodařilo ověřit
heslo. Momentálně už nevím co dál. Mimochodem jsem ta dvoufázová ověření
a pod. kvůli neúčinnosti zase zrušil. Měl bych ještě dodat, že chci
windows 10 používat dlouhodobě, proto jsem přistoupil k "čisté
instalaci" a ne jenom upgradu. Napadá mne momentálně jenom taková
zoufalost, zda to nědělá nějaký ten windowsí firewall nebo co tam
všechno mají. Dá se to mimochodem povypínat? Používám a hodlám používat
nadále Eset Internet Security.
Tak to je snad všechno.
Moc díky za nějaké postřehy.
Honza