[Fanda] Nedostatky Windows, JAWS a NVDA, aneb co by se dalo zlepšit

Adam Samec adam.samec na gmail.com
Pondělí Červenec 16 20:30:11 CEST 2018

Zdravím, Michale,

děkuji za pracnou a trefnou odpověď.

> To si neumím dost dobře představit a myslím, že to tak není
Funguje to tak, že po dopsání necelého slova to čeká asi sekundu, a když
nenapíšete žádné další písmeno, tak se ohlásí to, co jste zatím napsal.

> Proč bych měl přejít na následující slovo za tím chybným a pak se k
opravě vracet?
Máte pravdu, pes je zakopaný v tom, že já jsem zvyklý opravovat slovo zprava nikoliv zleva, protože na Macu není samostatná klávesa Delete ale klávesa Delete se simuluje kostrbatou zkratkou Fn + backspace. Na Macu prostě vždy mažete backspacem, kdežto na Windows mažete jak backspacem tak deltem podle toho, jestli mažete při psaní nebo až po zpětné revizi textu.

> lze si pohrát v Centru nastavení: Textové volby / Obecné / Oznamovat přechod na nový řádek

Toto nastavení ale nefunguje všude. Například v Outlooku 2016 JAWS nové řádky při psaní zprávy nehlásí.

> Centrum nastavení / Textové volby / Obecné:-  Říkat stav položky před popiskem,- Říkat typ okna před popiskem,- Říkat stav okna před popiskem

Mohlo by ale toto pořadí v případě nadpisů být dodržováno, i když se na stránce pohybujete šipkou dolu nebo nahoru, ale to už je jen taková finesa.

S pozdravem
Adam