[Fanda] Nedostatky Windows, JAWS a NVDA, aneb co by se dalo zlepšit

Pátek Červenec 13 21:08:24 CEST 2018

Ja by som ešte doplnil skratku, ktorá vám chýba medzi prepínaním sa v
aplikácii ako takej, buď to môže byť ctrl tab, ktorá prepína napr. medzi
kartami prehliadača, alebo sú aj aplikácie, kde sa to rieši skratkou f6.
Ešte môžete použiť kláves windows a horný rad kláves od 1 po 9, ak si
pamätáte poradové číslo spustenej aplikácie, pozor ale aj na aplikácie,
ktoré bežia len na paneli úloh, aj tieto sú v poradí zahrnuté.
Krátke a dlhé a vie krásne rozlišovať napr. spomínaný Hlas, to že práve
nemáte pre neho zakúpenú licenciu predsa ale nieje problém ani Jawsu,
ani Nvda ani Windowsu. Taktiež aj WinTalker voice od Rosasoftu. Tieto
hlasové výstupy boli špeciálne vyvíjané v našom prostredí pre
nevidiacich, to ostatné je portované od ľudí, čo možno nikdy nevidiaceho
ani nevideli, alebo aspoň so screen readerom nikdy nepracovali. Napr.
ten Vocalizer. Inak by to nemohlo mať také nafigu slovníky.