[Fanda] Nedostatky Windows, JAWS a NVDA, aneb co by se dalo zlepšit

Ondrej Rosik ondrej.rosik na gmail.com
Pátek Červenec 13 20:36:45 CEST 2018

Pozdravujem,

Niečo sa riešiť dá, niečo momentálne asi skôr nie:

"Na přihlašovací obrazovce nebo po přihlášení do Windows se mi často
samovolně přepne hlasový výstup na výstup HLAS, pro který nemám licenci,
což je mi ústavičně sdělováno hláškou "Hlas není řádně autorizován"
místo toho, abych slyšel normální hlasový výstup."

Vyriešil by som to jednoduchým odinštalovaním Hlasu alebo jeho
zakúpením. Ak toto robí NVDA, treba v nastaveniach NVDA v časti
všeobecné dať skopírovať nastavenia NVDA na prihlasovaciu obrazovku. Tým
sa skopíruje aj nastavenie hlasu a tým pádom by ste mali mať jednotný hlas.

"Jde s hlasovým výstupem Vocalizer nastavit, aby nějaká klávesa
pozastavovala řeč? Klávesa Ctrl totiž řeč zastaví nikoliv pozastaví."

Neviem ako pri JAWSe, s NVDA funguje kláves shift. Neviem, či používate
Vocalizer cez Sapi rozhranie alebo máte aj plugin do NVDa. Ak to s NVDA
používate cez sapi rozhranie, shift nemusí fungovať, ale verím, že
fungovať bude.

"Na Macu se mi líbí, že je možné změnit pořadí ohlašování různých typů
informací aktuálně vybraného prvku. Je například možné nastavit to, aby
se při prohlížení webu nejprve přečetl text nadpisu, a poté až
informace, že jde o nadpis například úrovně jedna. Nebo to, aby se
nejprve přečetl stav zaškrtnuto u zaškrtávacího políčka, a až poté text
tohoto políčka."

V NVDA sa na tomto pracuje, neviem sľúbiť,kedy to už fakt naozaj bude.
Pokiaľ ide o JAWS, typoval by som, že tam sa toto už dá nastaviť,
skúsenejší hádam poradia.

"Ve Windows neexistuje univerzální zkratka, kterou by se dalo znova a v
klidu přečíst poslední zobrazené oznámení nehledě na aplikaci, která
oznámení vyvolala, případně do něj přesunout kurzor."

Neviem o aké typi oznámení vám ide, ale v desiatkach je skratka win+a,
ktorá zobrazuje notifikácie aplikácii. Máte namysli toto?

Záverom už len konštatovanie, že cieľom tohto mailu nie je nejako
zvýhodňovať Windows, reagujem len na to, o čom si myslím, že by sa mohlo
dať vyriešiť.

Dňa 13.07.2018 o 20:12 Adam Samec napísal(a):