[Fanda] Najnovší Jaws 2018 nečíta mathml

Sobota Červenec 7 15:37:29 CEST 2018

Ahojte,

dnes som náhodou zistil pomerne prekvapivú vec. Študoval som jeden
dokument, o ktorom som vedel, že obsahuje matematické zápisy vo formáte
Mathml. Na moje veľké prekvapenie ale na miestach, kde mali byť rovnice
nebolo nič, doslova, len prázdne riadky.

Najprv som myslel, že autor medzi časom prešiel na obrázky. Keď som však
stránku prečítal s nvda, to matematický obsah bez problémov videlo.

Súdim preto, že na vine bude Jaws, mám najnovšiu verziu - 2018, posledný
aktualizačný path. Pamätám sa, že mi to ešte nejaký ten mesiac 2 dozadu
fungovalo, no ak sa mám priznať, neviem, či som odvtedy Jaws
aktualizoval alebo nie.

Mohli by ste prosím vás, hlavne tí, čo používate Jaws 2018, otestovať,
či vám matematický obsah číta? Napr. na stránke:

https://en.wikipedia.org/wiki/Limit_(mathematics)

v sekcii Limit of a function je pár rovníc, ako prvý vzorec pod nápisom

"Suppose/f/is areal-valued function
<https://en.wikipedia.org/wiki/Real-valued_function>and/c/is areal
number <https://en.wikipedia.org/wiki/Real_number>. Intuitively
speaking, the expression"

Neskôr nasleduje pár príkladov na jednoduché limity, ktoré sú tiež v
Mathml. Číta vám to tieto výrazy korektne?

Za odpoveď vopred srdečne ďakujem.

R.K.