[Fanda] zistenie veľkosti súborov na ext. hardisku

Měchura Milan mechura.milan na gmail.com
Pátek Červenec 6 10:38:51 CEST 2018

Zdravím

urobil som si zálohu na externý hardisk. Porovnal som si veľkosť
skopírovaných súborov medzi notebookom a hardiskom a zistil nasledujúcu
záhadu.

Win10 nie sú schopné zistiť správnu veľkosť a počet prenesených súborov
na hardisku v danej zložke alebo podzložke.

A pretože tu mám starý už vlastne nepoužívaný notebook s winXP, urobil
som si porovnanie:

Celkovú veľkosť súborov na hardisku zistia win10 i winXP zhruba rovnakú
- 1 660 GB.

Zložka, ktorú som kopíroval, má cca 230 GB s cca 35 000 súbormi v
celkovo 4 100 zložkách vo viacerých úrovniach..

Win XP zistil zhruba rovnakú veľkosť i presne počet skopírovaných
súborov a zložiek.

Win10 hlásia veľkosť zložky len 12,9 GB a počet súborov cca 13 000.

A aby bola záhada dokonalá, u jednej z podzložiek zistil win10  veľkosť
80 GB, teda väčšiu veľkosť podzložky , než má zložka, v ktorej sa
nachádza, pričom správna veľkosť podzložky v notebooku je 110 GB.

Má niekto obdobné skúsenosti? Vie  niekto vysvetliť, kde je chyba,
okrem toho, že win10 zasa čosi základného nezvládajú? Nespomínam si, že
by som niečo obdobné zistil pri predchádzajúcich zálohovaniach.

Milan Měchura

.

---
Táto správa bola skontrolovaná na prítomnosť vírusov programom Avast Antivirus.