[Fanda] ako vypnúť disk?

Sobota Únor 25 12:51:52 CET 2017

Ahojte,
vo svojom notebooku mám systém na ssd disku a dáta na klasickom disku,
ktorý je v boxe miesto bývalej dvd romky. Ak s dátovým diskom nič
nerobím, po určitom čase sa vypne. Občas sa samočinne zapne, ale je to
málo kedy. Ak však spustím program Vmware určený na virtualizáciu
operačných systémov, zapne sa aj tento dátový disk, ale už sa nevypne a
v kuse beží a to aj keď Vmware zatvorím. Nechce sa mi zakaždým
reštartovať počítač, aby som dosiahol stav pred spustením Vmware a aby
sa disk normálne po čase vypínal. V systéme som nenašiel nič, kde by ho
bolo možné vypnúť okamžite. Poradí niekto?
P.