[Fanda] Rozdelenie disku

Štefan Kiss stefan.kiss na nextra.sk
Neděle Únor 19 19:08:47 CET 2017

  Dobrý večer, priatelia, mám tu nový notebook s Win 10 64-bit a jedným lokálnym diskom s kapacitou 2TB. Chcel by som si ho rozdeliť na dve alebo tri partície a keďže Win 10 už obsahuje nástroj na správu disku, spustil som ho a na zatiaľ jedinom disku C dal zmenšiť oddiel. Systém mi však vypočítal, že môžem zmenšiť oddiel iba o 950 000 MB, pretože vraj nemôžem klesnúť pod hranicu kapacity neprenositeľných súborov. Výsledkom tohto výpočtu teda je, že môj systémový disk musí mať okolo 900 GB čo sa mi zdá trochu priveľa. Máte niekto, prosím, podobnú skúsenosť? V minulosti som mával systémové disky približne 30-50 GB a hovoril som si, že na tomto novom disku doprajem disku C takých 200 GB aby bolo dosť miesta na aplikácie, ktoré tiež časom narastajú. Prekvapuje ma však, že to systém rieši takto. Vedeli by ste mi poradiť, či sa to dá systémovým nástrojom riešiť, alebo puožiť nejaký externý nástroj a ak áno, tak aký?

   S vďakou

     Š Kiss