[Fanda] 5.1 na stereo

Daniel Sobota daniel.sobota na nextra.sk
Středa Únor 15 20:44:24 CET 2017

Zdravim,
Softwarove riesenie poznam len nastavit na zvukovke v volumecontrol
vystupnu konfiguraciu reprakov na stereo, co ale odpoji ostatne repraky
(center a surroundy) pri spravnom zapojeni 5.1, teda kazdy reprak na
samostatny kanal zvukovky. Ak posielas z pc len stereo signal (dva
kanaly) do reprakov a oni ich dekoduju na nieco ako 5.1 zvuk, tak tento
mod vypni na reprakoch, ale budu potom hrat len predne repraky. Pokial
chces zdvojit stereo jak v prednych tak i v zadnych reprakov, budes
musiet bud na vstupe pouzit rozdvojenie laveho kanalu na lavi predna a
zadny a to samo na pravom kanali. Pokial to chces urobit na vystupe, tak
z laveho predneho repraku rozdelit signal paralelne, alebo radsej do
serie medzi lavi predny a lavi zadny a to samo na pravom kanali.
paralelne je myslene ze oba plusove vodice reprakov zapojis do svorky
plus a minusove do svorky minus, alebo pouzijes rozdvojku cinch, pokial
vystup je cinch. Toto zapojenie ale odporovo viac zatazuje zosilovac. Do
serie (bezpecnejsie pre zosilovac, ale z miernou stratou volume) znamena
plusovi vodic napr. predneho repraku do svorky plus, minusovi vodic
spojit priamo s vodicom plus zadneho reproduktoru a posledny volny
koniec minus zo zadneho repraku do svorky minus na zosilovaci. Ak je
vystup cinchovi, bude treba samozrejme koncovka. Audiofilovia by ma za
tento mail zabily, ale na domace hracickovanie je to dostatocne. Ak by
si chcel vyuzit i centralny reprak v mono rezime, tak cez mixazni clen
(10 kilovy odpor na kazdy kanal) na vstupe zlucit kanali do mono a
pripojit na prislusny vstup (center + subwoofer), alebo na  vystupe cez
8 ohm odpori zmixovat kanaly a ich plusovy vystup priviest na centralny
reprak. Tak a ja uz radsej mizim.
Daniel