[Fanda] brltty a braillovský riadok otázka

František Ollé frantisek.olle na netopier.sk
Středa Listopad 23 15:38:06 CET 2016

Ahoj Peťo,
Po otestovaní týchto tabuliek som prišiel na to, že ani jedna nieje úplne
idálna, pretože pri nvda s brltty mi krásne zobrazuje znaky aj s číselnými
znakmi, ale zase mi tam vadí napríklad to, že dvojbodku zobrazuje ako š a
bodku ako dlhé ĺ a aj zátvorky zobrazuje tak divne. Lenže pri jawsovej
tabuľke zase neviem, že čo sú čísla a čo je už písmeno. Myslím teraz na
6-bodový braill, takže buď si to len neviem nastaviť tak aby mi to
vyhovovalo, alebo práca s riadkom je zase o niečom úplne inom a s klasickým
braillom, ktorý sa používa na bežné písanie slovenských kníh to nemá nič
spoločné a proste mi nič iné neostáva, len si na to zvyknúť.
Mám 20 znakový riadok ALVA ABT320
ale nikde k nemu neviem nájsť drivery a s brltty to používanie nieje
ideálne. Kedysi ešte na staršom počítači som ho mal rozbehaný aj s nvda, ale
teraz si už nepamätám, či malo vtedy nvda priamo preňho podporu, alebo sa mi
ho podarilo nejako rozbehať s jawsovskými drivermi, ale viem, že fungoval aj
bez brltty.
Som z toho celkom sklamaný, pretože takto ho vôbec nemôžem ideálne používať.
Za pomoc vopred srdečne ďakujem.
S pozdravom František Ollé