[Fanda] brltty a braillovský riadok otázka

Středa Listopad 23 00:07:53 CET 2016

Ahoj,
slovenskú braillovskú tabuľku do Nvda si môžeš stiahnuť na nasledujúcom
odkaze:
http://hapedah.webranet.sk/?go=braill.zip
ďalej nasleduje popis, ako ju do Nvda doplniť, copiright (c) by Peter
Vágner:

Ako tabuľku použiť s čítačom NVDA:
Zistiť priečinok, kde sú vo Vašom počítači uložené nainštalované súbory
programu NVDA (štandardne  Program Files (X86)\NVDA ). Ak používate
prenosnú verziu, potom umiestnenie poznáte pravdepodobne len vy.
V tomto priečinku musíte nájsť podpriečinok liblouis a v ňom
podpriečinok tables.
Do podpriečinka tables je potrebné umiestniť súbory sk-g1.ctb,
sk-chardefs.cti a sk-translation.cti z prílohy tejto správy. Ak zmenu
robíte v nainštalovanej verzii programu, V systémoch Windows Vista a
novších sa pravdepodobne budete musieť prihlásiť s použitím
Administrátorského účtu a budete musieť schváliť výzvu overovacieho
mechanizmu UAC.
Spustiť NVDA ak nie je spustený.
Vojsť do dialógu Ponuka NVDA -> Možnosti -> Nastavenia Braillu a
nastaviť všetko tak, ako si želáte. O našej prekladovej tabuľke program
NVDA zatiaľ nevie, preto opätovným potvrdením tlačidla OK v tomto okne
sa nastavenie obnoví na niektorú so štandardne podporovaných tabuliek.
Preto odporúčam najprv nastaviť všetky voľby Braillu až potom v
nasledujúcom kroku ručne nastaviť NVDA na používanie tejto tabuľky.
Z ponuky Nástroje otvoriť nástroj NVDA python konzola.
Do editačného poľa vložiť nasledujúce tri riadky, jeden po druhom,
pričom každý je potrebné odoslať stlačením klávesu enter
from config import conf
conf["braille"]["translationTable"] = "sk-g1.ctb"
conf["braille"]["inputTable"] = "sk-g1.ctb"
Odpoveďou na všetky príkazy nebude žiaden výstup. Ak dostanete na
výstupe z python konzoly nejaký text, znamená to, že Ste pri písaní
alebo kopírovaní urobili chybu.
Zavrieť okno python konzola.
Uložiť nastavenia voľbou Uložiť nastavenia z ponuky NVDA.
Po nasledujúcom spustení by mal NVDA pracovať s novou tabuľkou.

Slovenskú braillovskú tabuľku do Jawsu ti pošlem zajtra zo školy, ak ju
nezoženieš rýchlejšie z iných zdrojov.