[Fanda] brltty a braillovský riadok otázka

František Ollé frantisek.olle na netopier.sk
Úterý Listopad 22 21:48:45 CET 2016

Zdravím Fandovia!
Chcel by som sa opýtať na takú vec, že používam Brltty s braillovským riadkom, ale zistil som teraz, že vlastne aj keď mám nastavenú slovenskú tabuľku v nvda tak znaky ako dvojbodka, bodka a podobné znaky sa mi zobrazujú v počítačovom brailovom písme a rovnako aj zátvorky a iné znaky a to ma strašne mýli a preto sa chcem opýtať vás, ktorý už s braillovskými riadkami dlhšie pracujete, že či neexistuje spôsob, ktorý by umožnil v brltty nastaviť slovenskú tabuľku, ktorá by korektne podľa našich noriem zobrazovala v šesť-bodovom brailly znaky tak ako sme ich zvyknutý písať v našom slovenskom brailly? Prípadne v jawse slovenskej verzii existuje slovenská braillová tabuľka? Prípadne by sa dala nejako doplniť aj do anglickej verzie jawsu?
Za pomoc vopred srdečne ďakujem.
S pozdravom František Ollé