[Fanda] Newton dictate a přístupnost na zvracení

Petra Urbanová urbanova na braillnet.cz
Čtvrtek Listopad 17 11:43:23 CET 2016

Dobrý den.

V roce 2014 jsem absolvovala kurs na obsluhu Newton Dictate v Polovině nebe.
www.polovinanebe.cz
Byla jsem v projektu I ty můžeš pracovat hlasem.
Učil mě pan Ondřej Sedláček, který měl zkušenosti s Jawsem, protože byli s
tímto programem v Krakovské.
Jaké tenkrát byly verze si už bohužel nepamatuji. Odečítač mám Jaws, tehdy
buď ještě jedenáctku, nebo třináctku.
S Newton dictate jsem pracovala tím způsobem, že jsem nahlas četla články z
internetu na brailském řádku a text četla nahlas.
I když jsem se snažila mluvit jasně a zřetelně, chybovost byla velká.
Pan Sedláček mi na konci kursu nainstaloval tehdy nejdovější verzi, snad
čtyřku doma na počítači.
V Newtonu se dá pracovat i s poznámkovým blokem (se kterým se mi nejlíp
pracuje), kde jsem mohla číst text a poslouchat to, co jsem namluvila.
Přístupnost nic moc. Když jsem narazila na chybu, kterou jsem chtěla
opravit, brailský na řádku byl na začátku řádku, nebyl tam, kde byl
aktuální.
Text, který jsem měla převádět do psané podoby jsem měla v mptrojce a to mi
nevyhovovalo.
Pro mě je mnnohem jednodušší psát přímo z klávesnice.
Na to se mi osvědčil program Mitext od pana Kisse.

Newton dictate už nemám, při poruše počítače jsem o něj přišla a ani o něj
nemám zájem.

Tak snad Vám můj delší mail byl aspoň k něčemu.

Přeji hezké dny.

Petra Urbanová

Od: "Michal Rada - konference"

Ahoj fandové, byl jsem známým v NT požádán abych se mrkl na přístupnost
Newton dictate. Jak už sám název napovídá, je to na blití. Jejich
odvedená práce na GUI by u mých studentů vedla nejen k vyhazovu od
zkoušky, ale i k přeřazení na jinou, pokud možno hodně vzdálenou univerzitu.

Co mě zaráźí je, že tvrdí, že jim na to dala SONS palec, no budu se po
tom pídit, ale dost silně o tom pochybuju.

Je zde ale náhodou někdo kdo Newton dictate používá? A v jaké verzi? A s
jakým odečítačem/programem pro zvětšování? Jaké máte postřehy z praxe,
prosím?

Díky, M