[Fanda] nemožnost načtení dat z externího disku

ppartyka ppartyka na chello.cz
Pátek Listopad 11 21:39:59 CET 2016

Zdeňku, nenapsal jsi, jestli ten disk má vlastní napájení anebgo je napájen
z usb portu. Takový pokles napětí na přívodním kabelu nebo konektoru může
taky dělat psí kusy. Ale pravdou je, že bych s tím moc nelaboroval, pokud
disk už není v záruce a raději bych ho svěřil člověku, který dokáže disk
spolehlivě připojit k zařízení, ze kterého pak stáhne data.

Já tu napíšu jednu zkušenost, která se mně stala s sd kartou. Tuto kartu
jsem vložil do počítače a nechtěla se načíst, nechtěla ani pořádně naskočit
jednotka.

Instinkt mně velel nechat kartu nějakou dobu ve slotu, co když se
vzpamatuje. A skutečně, asi po 20 minutách naskočila, protože se probudila z
energetického spánku. Jakmile byla paměť nějakou dobu pod proudem, chytla se
a všechna data byla normálně přístupná.

Ovšem u externího disku je nebezpečné, aby nechodily hlavičky jen tak
naprázdno, aby třeba neskákaly pořád po nulové stopě. Takže kdyby bylo
příliš hlučné ťukání, raději odpojit.

Takže stejně nakonec ty sám musíš zvážit, jak riskovat nebo neriskovat s
manipulací takto nepřístupného disku. U těchto věcí vždy platí, že lehčeji
se dá disk zničit než opravit. Bohužel.

P.P.