[Fanda] Balabolka a hlasitost

Petra Urbanová urbanova na braillnet.cz
Pátek Listopad 11 14:41:58 CET 2016

Dobrý den, pane Jungmanne.

Děkuji za radu. Vyzkouším.

Píšete:
pokud ovšem absence posuvníku nesouvisí se
64bitovým systémem -
myslím si, že v 32 bitech mi hlasitost fungovala, ale úplně jistá si nejsem.

Teď ale nevím, jestli jsem měla tu samou verzi, co mám, nebo jestli jste mi
instalovali verzi novou, když jsem měla počítač u vás v Galopu.

Přeji hezké dny.

Petra Urbanová

Od: "Michal Jungmann"

Dobré odpoledne Petro,

zkoušel jsem u sebe s nejnovější verzí Balabolky a potvrzuji, že pro
SAPI4 není posuvník pro nastavení hlasitosti v uživatelském rozhraní
přítomen (a tudíž také nefunguje nastavení hlasitosti klávesovými
zkratkami Ctrl+Alt+Page Up/Down). Řešení je tedy myslím možné dvojí:

1. Zkusit složitě hledat a instalovat nějakou starší verzi Balabolky,
ve které ještě posuvník pro hlasitost byl i pro SAPI4 k dispozici a
zkratka fungovala -- pokud ovšem absence posuvníku nesouvisí se
64bitovým systémem, pak by toto byla slepá cesta -- nebo

2. Do okna Balabolky před čtený text vždy vepsat (či zkopírovat) tag
\vol=20000\ (obrácené lomítko vé ol el rovná se číslo obrácené
lomítko), kterým se hlasitost nastaví. Číslo určuje požadovanou
hlasitost v rozmezí 0 až 65355 -- vhodnou hodnotu si tedy musíte
nastavit sama "uchometricky" metodou pokus omyl. POZOR! Pokud zadáte
příliš nízkou hodnotu -- řekněme pod 1000 -- nebude hlasový výstup
prakticky slyšet!

Hezký den.

Michal Jungmann