[Fanda] Windows 10, virtualna wifina a mobilny pristupovy bod

Lubos Pintes lubos.pintes na gmail.com
Úterý Listopad 8 18:50:55 CET 2016

Pozdravujem,

Taký techy príspevok.

Nedávno sme tu riešili nefunkčnosť mobilného prístupového bodu, čo je
funkcia vo Windows 10. Teraz doma som sa s týmto hral. Pôvodne som si
myslel, že virtuálna hostovaná sieť a m. prístupový bod je to isté, ale
zdá sa, že nie.

Tiež mi to hneď nefungovalo. Mal som totiž v zdieľaní internetu pre
Ethernet nastavené "Lokálne pripojenie *3", čo je virtuálna wifi. Lenže
Windows 10 pri zapnutí m. prístupového bodu vytvoril ešte jedno a to
"Lokálne pripojenie *2". Takže to svoje zdieľanie som zrušil a
prístupový bod začal fungovať.

Zaujímavé je, že keď prístupový bod bežal, Windows automaticky
nenastavil pre Ethernet zdieľanie s pripojením "Lokálne pripojenie *2",
ako som očakával, aspoň ten dialóg to nereflektoval. A aj zistenie stavu
virtuálnej siete, teda príkaz "netsh wlan show hostednetwork" indikoval,
že "not started". Sieť ale fungovala.

Takže taká úvaha, keď Ondro preinštaloval Windows, pravdepodobne sa
zrušilo aj zdieľanie, ktoré mal možno nastavené. Bolo by zaujímavé, keby
toto ľudia otestovali, či to je opäť situácia typu "niekomu to funguje,
niekomu nie"...