[Fanda] Prosba o radu - jak do odečítače NVDA nainstalovat ovladače braillského řádku Focus Blue

Bohuslav Dohelský judr.dohelsky na seznam.cz
Středa Září 23 22:31:11 CEST 2015

Milí Fandové.

Po delší době Vás opět zdravím na této konferenci a zároveň k Vám mám
následující dotaz - snad mi někdo z Vás pomůže či poradí.

Nedávno jsem si do svého stolního počítače, kde mám jako operační systém
nainstalovaný Windows 7, mimo jiné nainstaloval také odečítač obrazovky
NVDA.

Vše se mi podařilo rozchodit, až na spolupráci s mým braillským řádkem. V
současné době totiž používám braillský řádek Focus Blue, a to jak starší,
tak novější model.

Když jsem po instalaci a prvním spuštění NVDA chtěl výše uvedený braillský
řádek najít v seznamu zde uvedených braillských řádků a nastavit jej jako
výchozí braillský řádek, zjistil jsem, že v seznamu braillských řádků, který
mi NVDA nabídla, není tento řádek vůbec uveden, resp. že zde chybí ovladač
pro tento braillský řádek. Přitom ale tento ovladač je v počítači
nainstalovaný, protože s odečítacím programem JAWS 16, který používám jako
výchozí odečítač,  chodí oba modely řádku Focus Blue bez problému.

Proto bych se Vás, milí Fandové, rád zeptal, jak mám postupovat, aby mi
shora uvedený braillské řádky spolupracovaly kromě odečítače JAWS 16 také s
odečítačem NVDA. Rád bych se s tímto odečítačem také naučil pracovat a
ovládat jej. Věřím, že mi někdo z Vás pomůžete či alespoň poradíte jak mám
výše zmíněný řádek v odečítači NVDA rozchodit. Předem Vám děkuji za pomoc či
radu a jsem s přátelským pozdravem

Bohouš