[Fanda] Je scientific linux prístupný pre nevidiacich?

Vojtěch Polášek krecoun na gmail.com
Středa Září 23 14:38:50 CEST 2015

Ahoj,
odpovídám do mailu.
Vojta

On 22.9.2015 18:05, Rastislav Kiss wrote:
> Zdravím,
> po dlhšej dobe tu mám pár otázok na linux.
> 1. Aké prostredie používa scientific linux? Čítal som článok spred
> troch rokov, v ktorom sa uvádzalo že používa gnome no hodne sa mohlo
> odvtedy zmeniť.
Bohužel jsem se toho rychlým hledáním nedopátral. Spíš by mě zajímalo,
proč zrovna Scientific Linux? Na první pohled mi to nepříjde jako dobrý
nápad už jen proto, že se drží vývojového cyklu Redhat Enterprise Linuxu
a ten je hodně konzervativní, to znamená že než se do něj dostane nějaký
novější kus software, dlouho to trvá. A to zrovna pro nás není dobré.
Radil bych zkusit jinou distribuci - Ubuntu,  Sonar, Talking Arch, Debian...
> 2. Kde stiahnuť vhodnú verziu orci? Pátral som na Googli a našiel som
> orca for gnome no nie pre unity ak by scientific bol v ňom.
Orca je sice vyvíjená jako součást Gnome, ale ozvučí i Unity. Unity je
ale hlavní Ubuntí věc, takže v jiných distribucích se s ním nesetkáte.
Orca je v repozitářích všech výše zmíněných distribucí, takže netřeba
nic extra stahovat, nainstaluje se jako spoustu jiného software přes
balíčkovací systém.
> 3. Aké sú klávesové skratky pre objektovú navigáciu v orci?
Objektová navigace v orce není, pokud je myšleno to, co v NVDA.
> 4. Orca je ešte vždy vo vývoji?
Orca se vyvíjí pořád, tak jako každý jiný software. Asi otázce úplně
nerozumím. Jednak je možné používat verzi, která je v distribuci a to
záleží na distribuci, jak moc novou nebo starou Orcu tam má. Druhá
možnost je používat úplně nejnovější verzi z Git repozitáře a tam se
samozřejmě můžou objevit problémy, nicméně už to tak dělám hoooodně
dlouho a nic závratného se nepřihodilo.
Stačí to takhle?
Klidně se ptejte dál, rád pomůžu.
Vojta