[Fanda] Alternativa ke Skypu

Radek Seifert seifert na elsa.cvut.cz
Středa Září 23 10:41:16 CEST 2015

Přesně, Vítku.
Určitě není vhodné skypovat na úřad nebo do firmy, pokud potřebuju drobnou či větší službu, avšak když přes Skype učím, telefon se jaksi nehodí - ani kdybych měl sebelepší paušál.
Dovolím si drobnou propagaci: pro slabozraké a nevidomé uživatele existuje ještě možnost online spojení přes Zvukovou konferenci, kterou provozuje Stanislav Brož. Domnívám se, že za jistých organizačních podmínek i tam je možné věci vyřídit audio online hovorem, pohodlně a zdarma. V tomto okamžiku nabízí "Zvukovka" jediný virtuální prostor ke spojení, takže teoreticky se k hovoru může připojit kdokoli - jakkoli v praxi je provoz online spojení velice řídký a kromě domluvených audioklubů v určitý pevný čas zde v podstatě nikoho nepotkáte.
Bezesporu ale existuje možnost vylepšení online hovorů tak, aby například bylo možné vytvořit si bezpečný prostor pro komunikaci v omezené množině uživatelů - zárodky existují již nyní a k dalším je Standa Brož velice otevřený.
Přes Zvukovou konferenci plánuje i Petra Dvorská, pokud vím, pořádat jazykové kurzy, takže ona konkrétně tuto možnost zná - není to proto přímo odpověď na její podnět ohledně alternativy ke Skype. Potenciál Zvukovky tu ovšem je a pro určité uživatele může být už nyní docela zajímavou alternativou. Ale hlavně například mezi nevidomými kamarády a známými, když třeba vypadne Skype.

Přípodotek: Ještě se také dodatečně přidávám k omluvě za dočasnou nefunkčnost Fandy. Dalo nám to, hlavně technikovi Pavlovi Keroušovi, nesmírně zabrat, protože jsme několik dnů naprosto netušili, kde může být problém a proč. Věřme, že jsme poučeni do budoucna, i když - jak tu správně napsala paní Rybárová - u techniky nikdo nikdy neví :)

Sám jsem nyní zvědav, jestli tahle zpráva konečně v pořádku projde...

Zdraví Radek Seifert

Mgr. Radek Seifert
koordinátor služeb

ELSA, středisko pro podporu studentů se specifickými potřebami ČVUT v Praze
Trojanova 13, 120 00 Praha 2
Telefon: 224 358 543
E-mail: seifert na elsa.cvut.cz
Web: http://www.elsa.cvut.cz

-----Original Message-----
From: fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz [mailto:fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz] On Behalf Of Vítek
Sent: Wednesday, September 23, 2015 4:34 AM
To: Fanda Konference
Subject: Re: [Fanda] Alternativa ke Skypu

Tome,

Tam by jsi si nepomohl, problém byl výpadek Skype, takže propojit cokoli se Skype by přece nepomohlo. Jinak Skype a NVDA naprosto v pohodě, nepřipadá mi, že je to nějaký moloch, holt není tlačítko první ale druhé, nebo třetí, trošku někde jinde, a staromilce 3,8 to dokáže vytočit, chce to trošku flexibility, míním to všeobecně:).

Dotaz byl po bezplatné alternativě, jasně, že mám telefon, ale o to tu nejde, jde o bezplatnou alternativu ke Skype. Když třeba učíte po Skype jako já 60 minut, navíc několikrát denně, tak se to asi prodraží. Tedy díky zatím Peťovi Haladovi za jeho alternativu, určitě prozkoumám.

Hezký den
Vítek

> [...]
>22. 9. 2015 21:09
>
>Zdar.
>Taky jsem už přemejšlel, jestli něco existuje, páč Skype molochovatí a
>molochovatí a už mě to začíná rozčilovat. Bohužel je ale problém v tom,
>že
>kdyby něco existovalo, jakože stoprocentně jo, tak to prostě nikdo
>nepoužívá, páč všichni maj Skype. Takže kdyby existovala apka s
jednoduchým
>rozhraním propojitelná se Skypem, to by byla paráda. :D Ale to bych
>chtěl moc resp. asi by stačil GW Connect, ale na tom mě štve, že nejde
nemení
vždy