[Fanda] restart Jawsu

Úterý Září 22 11:14:01 CEST 2015

Dobré odpoledne,

pro "běžný restart" pokud je mi známo samostatná klávesová zkratka
neexistuje a je potřeba Insert+eF4 JAWS ukončit a uživatelsky
nadefinovanou klávesovou zkratkou -- často bývá nastavena
Ctrl+Shift+Jé -- následně opět JAWS spustit.

Nicméně tuším od verze 14 či 15 má JAWS k dispozici klávesovou zkratku
Insert+Windows+eF4, určenou pro nouzové situace, kdy JAWS přestane
mluvit, a ve verzi 16, již jsem právě testoval, takto zkratka funguje
jako restart. Osobně bych však doporučil využívat tuto zkratku opravdu
pouze v případech nouze a pro "běžný restart", kdy JAWS normálně
komunikuje, používat první svrchu zmíněný postup. Nemáte-li na
počítači nadefinovánu klávesovou zkratku pro spuštění JAWSu, lze jej
spustit postupem Windows+eR dialog Spustit, vypsat bez odezvy
jawsčísloverze (např. jaws16 - mezi slovem jaws a číslem není mezera)
a Entrem potvrdit.

Hezký den.

Michal Jungmann