[Fanda] jednoduchá VPN

Peter Vágner pvdeejay na gmail.com
Pátek Září 18 13:17:14 CEST 2015

 Ahoj,
Je pravdepodobné, že už toto máš vyriešené, no ak je hlavným cieľom
kompatibilita s Windows, odporúčam na servery nainštalovať pptp vpn server.
Neviem akú distribúciu máš na servery, vygooglil som článok ako na to na
ubuntu, na ostatných to určite bude podobné.
http://www.networkinghowtos.com/howto/configure-a-pptp-vpn-server-on-ubuntu-linux/
Server som nikdy neprevádzkoval, klient mi ale perfektne beží na Windows
iči XP alebo 7, tak isto aj na Arch linux s GNOME a NetworkManager, dokonca
som to už prevádzkoval aj na Android. Na žiadnom s týchto klientov nie je
potrebné nič kutiť cez terminál, preto si dovolím povedať, že je t aj
používateľsky prívetivé.
Pokiaľ ide o bezpečnosť, tak je potrebné byť obozretný pochopiteľne.