[Fanda] Ziskani vlastnictvi nad slozkou

Tomáš hromádka t.hromadka na seznam.cz
Čtvrtek Září 10 11:54:49 CEST 2015

Zdar.
Pošlu ti na to registrovej hack.
Tom

-----Původní zpráva-----
From: Vítek
Sent: Thursday, September 10, 2015 11:26 AM
To: Konference - Fanda
Subject: [Fanda] Ziskani vlastnictvi nad slozkou

Zdravím,

Prosím vás, dokázal by mě někdo poradit, jak získat vlastnická práva nad
složkou či určitými soubory?

Jsem jako administrátor, UAC mám vypnuté, zkouším tu dvě varianty: Ve
vlastnostech složky/souboru (alt+enter) záložku Zabezpečení, zde v dropdown
listu vyberu mé uživ. jméno, 1x tab na Upravit, na tom enter, zde znovu
vyberu své uživ. jméno, a dotabnu a enabluju hodnotu parametru Povolit
úplné řízení. Pak klasicky OK, zkoušel jsem i Použít, ale v obou případech
mě vyskakuje chyba, přístup byl odepřen.

Druhá varianta je přes registry vytvořením dwordů pro Runas a command s tím,
že se v kontext menu zobrazí složka take ownership:

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas]
@="Take ownership"
"HasLUAShield"=""
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant
administrators:F"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas]
@="Take ownership"
"HasLUAShield"=""
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\" /grant
administrators:F /t"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\"
/grant administrators:F /t"

Ovšem zde se mě v kontext menu objeví take ownership, ale po aktivaci
bohužel přejmenovat soubor v daném obsahu také nelze, tedy vlastnická práva
nepřevezmu.

Mohu zkusit ještě vytvoření ikonky cmd.exe na desktopu jako run as
administrator, ale vzhledem k tomu, že v baťáku mám dost složek, které
přesouvám, bylo by to krajně nevyhovující.

Jen pro informaci, potřebuji získat přístup nad %programfiles%\Windows
NT\Accessories\ kvůli Notepadu na Windows 7, který si chci vyměnit za
starší bez ribbonů. Můžu hodit starší jentak do rootu nebo program files, a
vytvořit si zástupce a shortcut key na něj, ale to je trochu fušeřina.

Moc děkuju za případné rady.
Hezký den
Vítek